ایرنا- رییس جمهوری آمریکا بامداد دوشنبه تهدید کرد که ممکن است از طریق یک فرمان اجرایی مانع نامزدی جو بایدن در انتخابات ۲۰۲۰ شود.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش ایرنا از مجله فوربس، دونالد ترامپ در جمع هواداران انتخاباتی خود در کارولینا شمالی دوباره بر رقیب اصلی خود حمله کرد و بایدن را "لال ترین" نامزد انتخابات خواند و اعلام کرد که وی ممکن است با امضای یک فرمان اجرایی اجازه ندهد که بایدن در انتخابات به عنوان نامزد شرکت کند. 

ترامپ با نامیدن بایدن به عنوان بدترین نامزد تاریخ سیاست های ریاست جمهوری مدعی شد که وی مواد مخدر استعمال می کند. 

از آنجا که اولین دور از مناظرات میان بایدن و ترامپ در شبکه فاکس نیوز در تاریخ ۲۹ سپتامبر (هشت مهرماه) آغاز می شود، ترامپ افزود: ما از وی می خواهیم تا آزمایش استعمال مواد مخدر بدهد. 

ترامپ در حالی به دنبال حذف رقیب اصلی خود از عرصه انتخابات است که تا کنون اکثر نظرسنجی ها نشان دهنده شانس بیشتر بایدن در پیروزی انتخابات است. 

ترامپ همچنین با رد نتایج نظرسنجی ها طی ماههای اخیر با دستاویز قرار دادن انتخابات پستی بارها از احتمال تقلب در انتخابات ریاست جمهوری نوامبر ۲۰۲۰ سخن گفته است.

در مقابل دموکرات‌ها ترامپ و حزبش را به تلاش برای سخت‌تر کردن رای‌گیری برای آمریکایی‌ها متهم می‌کنند. به گفته آن‌ها، ترامپ در حال تلاش برای ضربه زدن به سرویس پستی است تا بتواند از این طریق شانس خود را برای انتخاب دوباره را بالا ببرد، زیرا او در نظرسنجی‌های انتخاباتی از «جو بایدن» نامزد حزب دموکرات عقب است.