ایرنا- نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد، تصمیم امروز آمریکا برای اعمال تحریم علیه ایران را فاقد اثر عملی دانست و گفت: آمریکا هرگز بازگشت قطعنامه‌های منقضی شده را نخواهد دید.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش ایرنا ،مجید تخت‌روانچی روز دوشنبه در واکنش به تصمیم یکجانبه آمریکا برای تحریم‌های جدید علیه ایران، افزود: تصمیم امروز آمریکا برای اعمال تحریم هاعلیه ایران هیچ اثرعملی ندارد،جز اینکه نشانه روشنی از ناامیدی پس ازناکامی های اخیردرسازمان ملل است که صرفا بر انزوای آمریکا افزود.

وی تصریح کرد: آمریکاهرگز بازگشت قطعنامه های منقضی شده رانخواهد دید، چراکه آنها-براساس حقوق بین الملل-دیگر وجود ندارند.

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران هم روز دوشنبه در اندیشکده شورای روابط خارجی آمریکا در این رابطه اظهار کرد: فکر می‌کنم در حالیکه ما صحبت می‌کنیم، وزیر خارجه پمپئو در تلاش است تا با برگزاری نشست خبری، توجهات را به خود جلب کند. فکر نمی‌کنم هیچ چیز جدیدی باشد و تاثیر قابل ملاحظه‌ای بر ایران داشته باشد.

وی ادامه داد: آمریکا هر فشاری را که می‌توانسته است بر ایران وارد کرده است، آنها امیدوار بودند که این تحریم‌ها مردم ما را به زانو درآورد. اما این اتفاق نیفتاد. این چرایی خروج آنها از برجام است، این چرایی آنها برای شروع فشار حداکثری است، این دلیل آن است که قطعنامه به شورای امنیت بردند، این دلیل آن است که یک روز پس از شکست آنها در فرایند به اصطلاح مکانیسم ماشه که باید بگویم بازگشت تحریم وجود خارجی ندارد، تحریم اعلام می‌کنند.

وزیر امور خارجه این اقدام آمریکا را اقدامی علیه ایران ندانست و تصریح کرد: این اقدامی علیه جهان است، با گفتن اینکه هر کسی که آن را نپذیرد مجازات می‌شود، یا اینکه بگویند این قطعنامه شورای امنیت است اگر آن را نپذیرید، ما به تو ضربه می‌زنیم.

ظریف تاکید کرد: این نوع دیپلماسی جهانی آمریکا است که آن را باور دارد.