دبیر کمیسیون ماده ۱۰ نحوه فعالیت‌های احزاب و گروههای سیاسی گفت: برگزاری مجمع عمومی حزب اعتماد ملی در نشست کمیسیون ماده ۱۰ تایید شد اما صلاحیت سه عضو این شورا مورد تایید اعضای کمیسیون قرار نگرفت.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

حمید ملانوری روز چهارشنبه در نشست خبری با گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس و ایثارگری های ملت ایران، اظهار کرد: امروز پنجمین جلسه کمیسیون ماده ۱۰ احزاب در سال ۹۹  برگزار شد.
وی افزود: در راستای سیاست های وزارت کشور در ارتباط هرچه بیشتر با گروه های سیاسی کشور و استفاده از اندیشه ها و نظرات آنها و همچنین استفاده از حضور فعالان سیاسی در تصمیم سازی‌ها و تصمیم گیری های کشور نشست‌های حزبی را برنامه‌ریزی کردیم که روز گذشته دومین نشست با حضور ۱۶ نفر از دبیران کل احزاب و معاون کل سیاسی وزارت کشور برگزار شد.
دبیر کمیسیون ماده ۱۰ قانون نحوه فعالیت های احزاب و گروه های سیاسی خاطرنشان کرد: برگزاری این نشست ها تا پایان سال به طور مرتب ادامه خواهد داشت و برخی از این نشست‌ها با حضور شخص وزیر کشور همراه خواهد بود.
دبیر کمیسیون ماده ۱۰ احزاب با بیان اینکه راهبرد نحوه نظارت بر فعالیت های حزبی کشور در نشست امروز کمیسیون مطرح شد، گفت: بر اساس قانون، کمیسیون ماده ۱۰ احزاب دو وظیفه مهم دارد که وظیفه نخست رسیدگی به تقاضاها و بررسی پرونده‌ها و همچنین صدور پروانه فعالیت برای احزاب و گروه‌های سیاسی و وظیفه دوم، نظارت بر فعالیت‌های حزبی در کشور است.
وی ادامه داد: همه اعضای کمیسیون بر این عقیده بودند که باید به نحوی عمل کنیم که زمینه فعالیت برای همه علاقه مندان به فعالیت سیاسی در کشور فراهم شود.
مدیرکل سیاسی دفتر وزارت کشور خاطر نشان کرد: در مطلع گام دوم انقلاب اسلامی هستیم و بر اساس سیاست‌های ابلاغی و دیدگاه‌های مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه کلیه فعالان سیاسی با هر دیدگاهی باید بتوانند در صحنه حضور فعالانه داشته باشند و از حضور آنها استفاده شود، این موضوع به طور جدی مطرح شد و در جلسات بعدی به آن خواهیم پرداخت.