اولین جلسه دبیران مناطق و اعضای جدید شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز تشکیل شد که طی آن موضوع انتخابات ریاست جمهوری و راهبرد حضور این تشکل سیاسی اصولگرا در آن مورد بررسی قرار گرفت.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

در این جلسه حجت الاسلام والمسلمین محمدحسین موسی‌پور، مسئول کمیته تشکیلات جامعه روحانیت مبارز با یادآوری اینکه اعضای جدید با رای مجمع عمومی مناطق دهگانه شهر تهران انتخاب شده‌اند، گفت: شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز در ساختار جدید مرکب از هیئت موسس، منتخبان دفترهای دهگانه شهر تهران و منتخبان جامعه روحانیت مبارز استان‌هاست. عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز با ارائه گزارشی از روند تغییرات و تدوین اساسنامه جدید در دو سال اخیر افزود: مبنای حرکت جدید جامعه روحانیت مبتنی بر خرد جمعی است و تمامی رده‌های تشکیلاتی جامعه روحانیت از طریق انتخاب صورت می‌گیرند و همه تصمیمات و اتخاذ مواضع با رای اعضا انجام می‌شود. وی افزود: بنابراین ساختار جامعه روحانیت، از پایین به بالا شکل می‌گیرد و این جلسه درواقع اولین نماد شکل‌گیری ساختار جدید جامعه روحانیت است؛ یعنی شکل‌گیری ساختار و تشکیلاتی از پایین به بالا که همین فرایند در استان‌های سراسر کشور نیز انجام خواهد شد.

مسئول کمیته تشکیلات جامعه روحانیت مبارز همچنین با اشاره به در پیش‌رو بودن انتخابات ریاست جمهوری گفت: ضعف و ناکارآمدی دولت و مشکلات اقتصادی مردم که بخش قابل توجهی از آن معلول عملکرد دولت است لزوم دقت بیشتر در انتخابات آینده و انتخاب فردی مناسب برای خروج از وضعیت ناهنجار کنونی را مضاعف ساخته و ضرورت حضور روحانیت در جهت روشنگری و تبیین شرایط بیش از هر زمان دیگری است.

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز افزود: موضوع انتخابات ریاست جمهوری از مدتی قبل در کمیته سیاسی جامعه روحانیت مطرح بود و گزینه‌های مختلفی مورد بحث قرار گرفت و نهایتاً راهبرد پیشنهادی این کمیته مبنی بر حضور فعال مشترک در شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز به تصویب رسید. بر این اساس ما در انتخابات ریاست جمهوری با مشارکت همه گروه‌های جریان ارزشی و انقلابی فعالیت خواهیم داشت.

همچنین حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی در جلسه شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز  با اشاره به انتخابات پیش روی ریاست‌جمهوری در کشور گفت: حضور گسترده مردم می‌تواند به نشاط و خنثی‌سازی دشمنی‌ها و توطئه.ها منجر شود. بنابراین بدیهی است که باید به یک راهکار عملی و اجرایی جهت برگزاری هرچه باشکوه‌تر انتخابات ریاست جمهوری در سال آینده دست یابیم. وی افزود: روحانیت با عنایت به تجربه طولانی خود در فضای اجتماعی، فرهنگی و سیاسی نشان داده که همواره می‌تواند به عنوان نقطه کانونی تجمیع نیروهای انقلابی، ارزشی، کارآمد و با نشاط باشد. جایگاه روحانیت نباید مخدوش شود و نقش ممتاز روحانیت باید به صورتی روشن و فعال ایفا شود. دبیر عالی جامعه روحانیت مبارز تصریح کرد: امیدواریم با تشکیلات جدید و حضور نیروهای تازه نفس و جوان، جامعه روحانیت مبارز با پویایی و کارآمدی هرچه بیشتر به روشنگری و راهبری جریان‌های سیاسی، ارزشی و انقلابی بپردازد و در آستانه انتخابات سرنوشت‌ساز سال آینده، با تمام ظرفیت و توان خود وارد عمل شود.

در پایان این نشست، آیت‌الله موحدی کرمانی، رئیس جامعه روحانیت مبارز احکام اعضای جدید شورای مرکزی را به آنان اعطا کرد.