بر اساس نتایج تازه‌ترین نظرسنجی در آمریکا، جو بایدن در ۶ ایالت کلیدی آمریکا از رقیب جمهوری‌خواه خود پیش است.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

بر اساس تازه‌ترین نظرسنجی در آمریکا در آستانه انتخابات ریاست جمهوری در این کشور، که از سوی دو موسسه (CNBC و Change Research) در روز چهارشنبه انجام شده، جو بایدن نامزد دموکرات‌ها در ۶ ایالت کلیدی آمریکا از رئیس جمهور فعلی این کشور پیش است.
معاون رئیس جمهور سابق آمریکا در ایالت‌های آریزونا، فلوریدا، میشیگان، کارولینای شمالی، پنسیلوانیا و ویسکانسین  از دونالد ترامپ ۴ درصد پیش است.
نتایج نظرسنجی این موسسه نشان می‌دهد که با نزدیک شدن به موعد انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا، وضعیت جو بایدن در نظرسنجی‌ها بهتر می‌شود.
نظرسنجی اخیر همچنین نشان می‌دهد که بایدن طی ماه‌های اخیر توانسته وضعیت خوبی در سه ایالت آریزونا، میشیگان و ویسکانسین کسب کند. جو بایدن توانسته در آریزونا با نسبت آرای ۴۹ به۴۳ از دونالد ترامپ پیش بیفتد. پیشتازی جو بایدن در میشیگان و ویسکانسین هم با نسبت آراء ۵۱ به ۴۳ درصد رقم خورده است.
این نظرسنجی عصر جمعه پس از خبر درگذشت «روت گینسبورگ» قاضی دادگاه عالی آمریکا، آغاز شد و تا ۲۰ سپتامبر هم ادامه داشت. در این نظرسنجی‌ همچنین در خصوص انتخاب جایگزین قاضی دادگاه عالی آمریکا پیش از انتخابات هم از مردم سوال شده است.
این نظرسنجی نشان می‌دهد که ۵۷ درصد از مردم آمریکا معتقدند که جایگزین قاضی دادگاه عالی آمریکا باید پس از انتخابات اعلام شود و ۳۷ درصد هم معتقدند که جایگزین گینسبورگ باید پیش از انتخابات معرفی شود.
دادگاه عالی آمریکا از قدرت زیادی در این کشور برخوردار است و اعضای آن می‌توانند به صورت مادام‌العمر در این سمت باقی بمانند. مرگ هر یک از اعضای ۹ نفره این دادگاه عالی، رئیس جمهور وقت را ملزم می‌کند تا فرد جدیدی را معرفی کند. دموکرات‌ها تاکید دارند که فرد جایگزین پس از انتخابات معرفی شود تا در صورت پیروزی بایدن، قاضی معرفی شده دارای دیدگاه‌های دموکرات‌ها باشد.