محمد صادق کوشکی گفت: واقعیت این است که هنوز بخشی از مردم فکر می‌کنند که راه بهبود وضعیت اقتصادی رابطه با آمریکا و مذاکره است. دولت در واقع از طریق رسانه‌های خو و رسانه‌های اصلاح طلب و حتی رسانه‌های بیگانه این توهم را ایجاد کرده است.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

فردا: اوضاع و احوال اقتصادی کشور روزبه‌روز بدتر می‌شود، اما دولتی که از ابتدا اقتصاد را به حوزه سیاست خارجی و دیپلماسی گره زده بود علی رغم مسائل پیش آمده و عیان‌شدن بی‌ثمری برجام همچنان همان را می‌رود. حسن روحانی، رئیس دولت تدبیر امید ناکامی آمریکا در فعال کردن مکانیسم ماشه را پیروزی دانسته، به مردم تبریک می‌گوید و به روی خود هم نمی‌آورد که فشار اقتصادی حاصل از تحریم کمر مردم را شکسته است و او روزی وعده داده که بود که برجام موجب رفع تحریم‌ها خواهد شد!

طبقه محروم که هیچ، طبقه متوسط نیز روز به روز فقیرتر شده و این روز‌ها از خود می‌پرسد که آیا در شرایط بی‌دولتی وضع بهتر از این نبود؟ محمد صادق کوشکی، فعال سیاسی اصولگرا پاسخ به این پرسش را قطعا مثبت می‌داند.

او در گفت‌وگویی با خبرنگار «فردا» گفت: «دولت روحانی از ابتدای تشکیل خود دولت اشراف و برگزیدگان مالی و اقتصادی بود. این دولت از سال ۹۲ تا کنون برای تامین منافع این گروه محدود همه کاری کرد و هیچ ادعایی هم برای بهبود زندگی طبقه فقیر و متوسط نداشت. جهت گیری دولت نیز از همان ابتدا ارائه خدمات به آن طبقه اشراف بود و در این زمینه نیز موفق عمل کرد».

وی افزود: «دولتی که می‌گوید در ۶ سال گذشته مسکن نساخته یعنی به دنبال تامین منافع قول‌های بازار مسکن است. دولتی که تولید کشور را زمین می‌زند، در حقیقت منافع واردکنندگان کلان را تامین می‌کند. پایگاه اجتماعی این دولت همان‌جا است و دو، سه درصد هم بیشتر نیست. این دولت اصلا توجه به طبقات اجتماعی متوسط و محروم ندارد».

کوشکی با اشاره به اینکه وضعیت اقتصادی کشور از منظر عموم جامعه قطعا در یک بی‌دولتی از حالا بهتر بود، گفت: «نکته اینجا است که بیست و سه میلیونی که به روحانی رای دادند باید همان وقت متوجه این قضیه می‌بودند و می‌دانستند که او توجهی به این طبقات ندارد، زیرا او حتی در شعار‌های انتخاباتی خود نیز به این قشر توجه نداشت».

وی در پاسخ به اینکه گره زدن اقتصاد به سیاست خارجی در این اوضاع که هم اقتصاد مشکلات بسیاری دارد و هم در سیاست خارجی ناکامی‌هایی داشته‌ایم؛ چه پیامی به افکار عمومی می‌دهد؟ گفت: «واقعیت این است که هنوز بخشی از مردم فکر می‌کنند که راه بهبود وضعیت اقتصادی رابطه با آمریکا و مذاکره است. دولت در واقع از طریق رسانه‌های خو و رسانه‌های اصلاح طلب و حتی رسانه‌های بیگانه این توهم را ایجاد کرده است. به همین خاطر هم شاهدیم که یک روزنامه اصلاح‌طلب می‌گوید اگر بایدن ریس جمهور شود، مشکلات ارزی، بی‌ثباتی، گرانی و... حل می‌شود. بیان این حرف‌ها به صراحت به خاطر تزریق این توهم از سوی دولت به فضای رسانه‌ای کشور است».