تنش دوباره در ناگورنو-قره‌باغ| ارمنستان: 2 بالگرد و 3 پهپاد آذربایجان را ساقط کردیم

آتش جنگ بین ارمنستان و آذربایجان شعله ور شد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

دولت ایروان ضمن اعلام حمله نیروهای آذربایجانی به شهرک‌های مسکونی ارمنستان در منطقه ناگورنو-قره‌باغ، از ساقط کردن 2 بالگرد و 3 پهپاد باکو در واکنش به این حملات خبر داد.
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس،‌ «نیکول پاشینیان» نخست‌وزیر ارمنستان از حمله نیروهای آذربایجانی به شهرک‌های مسکونی ارمنستان در منطقه ناگورنو-قره‌باغ خبر داده است. 
پیش‌تر وزارت دفاع آذربایجان اعلام کرده بود مواضع و شهرک‌های مرزی این کشور از سوی نیروهای مسلح ارمنستان هدف خمپاره قرار گرفته که تلفاتی از میان نظامیان و غیرنظامیان به همراه داشته است.
باکو در ادامه از انجام اقدامات تلافی‌جویانه خبر داد و افزود واحدهای پیشرفته ارتش آذربایجان در حال به کار بستن اقدامات تلافی‌جویانه برای سرکوب تحرک دشمن هستند تا از امنیت جمعیت غیرنظامی که نزدیک خط مقابله نظامی زندگی می‌کنند اطمینان یابند.وزارت دفاع ارمنستان هم اعلام کرده نیروهای این کشور دو بالگرد و سه پهپاد آذربایجانی را در واکنش به حملات باکو به مناطق مسکونی ساقط کرده است. 

این وزارتخانه در بیانیه‌ای ادعا کرد: پاسخ ما متناسب خواهد بود و مسئولیت کامل این وضعیت متوجه رهبری نظامی-سیاسی آذربایجان است. 

در طرف دیگر، وزارت دفاع آذربایجان گفت عملیات نظامی در امتداد «خط تماس» انجام داده و سقوط یک بالگرد این کشور را تایید کرد اما گفت که سرنشینان آن زنده مانده‌اند. 

جمهوری آذربایجان و ارمنستان دو جمهوری استقلال یافته از اتحاد جماهیر شوروی از سال ۱۹۹۲ به دنبال تصرف منطقه قره‌باغ کوهستانی توسط ارمنستان و اعلام خودمختاری این منطقه وارد درگیری نظامی شدند و تلاش‌ها برای حل مناقشه قره‌باغ در قالب گروه میانجی مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا تاکنون بی‌نتیجه بوده است.

در جدیدترین درگیری میان دو کشور در ماه ژوئیه، دو طرف تلفاتی را گزارش کردند. روز دوشنبه هم وزارت دفاع آذربایجان اعلام کرد یک نظامی این کشور در پی گلوله‌باران طرف ارمنستانی در مرز دو کشور کشته شد.