فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه ایران آماده است به هر تهدیدی در هر مقیاسی و هر زمانی و در هر مکانی پاسخ بدهد، گفت: مطمئن باشند، اگر به ما تعرض کنند، آن‌ها را نه در منطقه سالم خواهیم گذاشت، نه حامیان‌شان در منطقه احساس امنیت خواهند کرد.

هشدار فرمانده نزاجا به دشمن: دست از پا خطا کنند، دست و پای‌شان را قطع می‌کنیم
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

امیر سرتیپ کیومرث حیدری در گفت‌و‌‌‌‌گو با میزان، با اشاره به اقتدار دفاعی نظام جهوری اسلامی ایران، گفت: ما به استکبار جهانی می‌گوییم که ایران آماده است که به هر تهدیدی در هر مقیاسی و هر زمانی و در هر مکانی پاسخ بدهد.

اگر به ما تعرض کنند، آن‌ها را در منطقه سالم خواهیم گذاشت

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد: مطمئن باشند، اگر به ما تعرض کنند، آن‌ها را نه در منطقه سالم خواهیم گذاشت، نه حامیان‌شان در منطقه احساس امنیت خواهند کرد.

بدانند هر کجا که بخواهند بروند، خودشان و حامیانشان با منافعی که دارند و کشور‌هایی هم که از او حمایت می‌کنند در دید تیر ما قرار دارند

حیدری افزود: بدانند هر کجا که بخواهند بروند، خودشان و حامیان‌شان با منافعی که دارند و کشور‌هایی هم که از او حمایت می‌کنند، در دید تیر ما قرار دارند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: بدانند و آگاه باشند، که دست از پا خطا کنند، دست و پای‌شان را قطع می‌کنیم.

تجهیزات جدید رونمایی شده در نیروی زمینی ارتش

ششم مهر ماه از دستاورد‌های جدید تحقیقاتی نزاجا همچون ربات امدادگر مسیح، بومی و تولید موتور‌های پیستونی انواع پهپادها، سامانه ارتباطی پرش فرکانس، ربات ۶×۶ جنگجوی هوشمند کاراکال، خودرو تاکتیکی ۴×۴سبک گهر، خودرو ۴۰×۲۶کشنده تانکبر و نیز هدف ۲رونمایی شد.

ربات هوشمند کاراکال؛ طراحی شده برای نبرد زمینی بسیار چابک و دارای سیستم تعلیق مستقل است و این روبات با حداکثر سرعت ۳۰ کیلومتر بر ساعت و برد عملیاتی بیش از ۵۰۰ متر، دارای قابلیت حمل سلاح‌های سبک، نیمه سنگین، همچنین دارای سیستم کنترل از راه دور هوشمند و مسافت یاب لیزری و سامانه اپتیکی است.

دومین دستاورد رونمایی شده خودرو تاکتیکی چهار در چهار گهر، دارای قابلیت حمل ۵۰۰ کیلو گرم در حالت آفرود و همچنین از قابلیت پیمایش ۷۰۰ کیلومتر با بیشینه سرعت ۱۲۰ کیلومتر در ساعت برخوردار است.

سامانه ارتباطی پرش فرکانس سریع چابک سومین اثر رونمایی شده، قابلیت برش فرکانس بسیار سریع و سرعت پرش ۲۰۰۰۰۰ در ثانیه را دارد واین سامانه با پهنای باند اطلاعاتی مناسب، قابلیت ارتباط با سامانه‌های هواپایه و از قابلیت ارتباط ایستگاه زمینی با سامانه‌های زمین پایه برخوردار است و همچنین این سامانه دارای سامانه‌های گیرنده و فرستنده امن و از قابلیت بکارگیری و نصب بر روی سامانه‌های زمینی و هوایی برخوردار است.

موتور پیستونی پهپاد، موتور‌های پیستونی برای نخستین بار در ایران از ۴۰ تا ۴۰۰ سی سی، طراحی و ساخته شده با گشتاور ۴۰۰۰ دور در دقیقه از توان ۴ الی ۴۰ اسب بخار و قابلیت نصب بر روی انواع پهپاد‌ها برخوردار است و این موتور پیستونی کاملا بومی در رده ۴۰ سی سی قادر به پرداز درآوردن یک پهپاد ۳۰ کیلویی در ارتفاع ۱۲ هزارپایی است

ربات امدادگر مسیح، مجهز به ایستگاه کنترل پرستاری و از قابلیت دریافت و کنترل علائم حیاتی بدن بیمار و همچنین قابلیت برقراری تماس صوتی و تصویری بین بیمار و کادر درمانی است و همچنین قابلیت حمل دارو غذا و هرگونه ملزومات مورد نیاز بیمار را دارد.

خودرو ارتقا یافته ۴۰×۲۶ خودرو سنگین تاکتیکی تانک‌بر، خودروی تاکتیکی با افزایش قدرت موتور متحرکه از توان ۴۰۰ اسب بخار برخوردار است اداره تبدیل سیستم خنک کاری از حالت رادیاتور هیدروفن را دارد.

لانچر ۲ فروندی هدف۲ نزاجا، سامانه سکوی پرتاب دو فروند موشک لبیک ۱ و قابلیت شلیک دو فروند موشک به صورت همزمان را دارد و اهداف قابلیت استقرار سریع و مجهز به تراز اتوماتیک است و همچنین مجهز به سامانه نشانه روی نوین و از قابلیت تحرک و جابجایی سریع بین مواضع برخوردار است.

 این آثار و دستاورد‌ها به دست متخصصان توانمند و جان برکف نیروی زمینی ارتش ساخته شده است.