یک عضو مجمع نمایندگان استان آذربایجان شرقی گفت: سیاست جمهوری اسلامی ایران بر زندگی مسالمت‌آمیز کشورهای منطقه و نبود قدرت‌های فرامنطقه‌ای و شبه نظامی به نفع ملت‌هاست.

نماینده مجلس: عقلانی‌ترین راه حل مسئله قره باغ، حل مسالمت‌آمیز تنش‌هاست
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

حسین حاتمی در مورد درگیری بین نیروهای نظامی آذربایجان و ارمنستان در منطقه مورد مناقشه قره‌باغ با بیان این که «عقلانی‌ترین  راه حل مسئله قره باغ، حل مسالمت آمیز تنش‌هاست» اظهار کرد: نفس جنگ و ناامنی هیچ آورده‌ای برای هیچ کس نخواهد داشت.

نماینده مردم کلیبر، خداآفرین و هوراند در مجلس با اشاره به اصابت چند راکت به مناطق مرزی ایران در مناقشه اخیر آذربایجان و ارمنستان  تذکر شدیدالحن وزارت امور خارجه نسبت به این اصابت‌ها را خواستار شد و اظهار کرد: اطلاعات ما حاکی از آن است که تا کنون تلفات جانی وجود نداشته اما یک یا دو مورد جراحت وجود دارد و چند مورد خسارت مسکونی. آنچه مهم‌تر است ناامنی‌های روانی است که برای منطقه ما به وجود آمده است. گرچه عمده گلوله‌ها به مزارع و مراتع اصابت کرده است، اما ناگفته نماند که این روزها فصل برداشت برنج در شالیزارهای کناره‌های  رود ارس فرارسیده است و این خطر کشاورزان را تهدید می‌کند تا جایی که بسیاری از آن‌ها برداشت را تعطیل کرده‌اند.

وی با بیان این‌که در این منازعه باید مدیریت صحیحی داشته باشیم در پایان تأکید کرد: ما در داخل ایران هموطنان ارامنه و مسیحی مذهب زیادی داریم و سالیان سال است که زندگی مسالمت آمیزی با این عزیزان داشته‌ایم. پس باید به انسجام اجتماعی و ملی خود دقت کنیم.

درگیری بین نیروهای نظامی آذربایجان و ارمنستان در منطقه مورد مناقشه قره‌باغ که مجددا از سر گرفته شده، به ششمین روز رسیده است. درخواست‌ها برای آتش بس نیز کماکان ادامه دارد.