وزیر خارجه سعودی از جامعه بین‌المللی خواست با نقض برجام از سوی ایران مقابله کند.

یاوه‌گویی وزیر خارجه عربستان درباره ایران
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

عربستان سعودی از جامعه بین المللی خواست تا به مسئولیتهای خود برای مقابله با نقض توافقات بین‌المللی به ویژه توافق هسته‌ای از سوی ایران عمل کند.

براساس گزارش الشرق الوسط، «فیصل بن فرحان» وزیر خارجه عربستان مدعی شد که برجام جلوی جاه طلبیهای هسته‌ای ایران را نگرفته است.

او که در نشست مجازی روز جهانی برای حذف تسلیحات هسته‌ای صحبت می‌کرد تاکید کرد که این روز یک فرصت برای یادآوری این مساله است که تسلیحات اتمی برای نوع بشر بسیار خطرناک است.

وی همچنین خواستار نابودی همه تسلیحات اتمی در جهان شد و بر تعهد کشورهای عدم تعهد و توافق کشورهای عضو این سازمان برای نابودی همه تسلیحات اتمی جهان نیز تاکید کرد.

بن فرحان در ادامه با اشاره به ایران مدعی شد، جامعه جهانی باید به صورت متحد علیه هر کشوری که به دنبال تسلیحات اتمی است به ویژه کشورهایی که رفتاری خصمانه دارند و به دنبال بی ثبات سازی امنیت و ثبات جهانی هستند بایستد.

وزیرخارجه عربستان سعودی با بیان اینکه ایران بیش از ده برابر تعهداتش در برجام اورانیوم ذخیره کرده است بر لزوم مقابله جامعه جهانی در برابر نقض برحام تاکید کرد.

اظهارات این شاهزاده سعودی در حالیست که آمریکا با نقض تعهداتش از برجام خارج شده و کشورهای اروپایی نیز به هیچ از تعهدات خود ذیل برجام عمل نکرده‌اند. از سوی دیگر، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به عنوان سازمان ناظر بر برجام، بارها انجام تعهدات ایران در چارچوب این توافق را تایید کرده است.