وکیل مدافع مالباختگان پرونده سکه ثامن از محکومیت متهمان ردیف دوم و سوم (همسر و خواهر متهم اصلی پرونده) به حبس و پرداخت جزای نقدی خبر داد.

حُکم متهمان ردیف دوم و سوم پرونده سکه ثامن صادر شد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

رسول کوهپایه زاده در گفت‌وگو با ایسنا در این باره، اظهار کرد: امروز رای دادگاه بدوی در خصوص متهم ردیف دوم و سوم پرونده که  همسر  و خواهر متهم ردیف اول -فرهاد زاهدی فر- هستند به جرم کلاهبرداری و پولشویی صادر شد.

وی افزود: از آنجا که رای هنوز قطعی نشده از بیان جزئیات معذورم ولی شعبه ۱۰۶۴ دادگاه کیفری دو استان تهران مستقردر مجتمع تخصصی رسیدگی به جرایم اقتصادی متهمان را به حبس و پرداخت جزای نقدی محکوم کرده است. 

وی یادآور شد: امروز ۱۴ مهرماه همزمان با دومین سالگرد بازداشت و استرداد متهم ردیف اول پرونده که از کشور متواری و در ترکیه دستگیر و به کشور مسترد شد، است و  همزمان با این موضوع امروز رای دادگاه بدوی در خصوص متهمان ردیف دوم و سوم پرونده صادر شد.

براساس این گزارش، کوهپایه زاده ۱۳ خردادماه سال جاری از صدور رای قطعی پرونده در شعبه ۶۸ دادگاه تجدید نظر استان تهران خبر داد و گفته بود که  دادگاه تجدید نظر،  رای بدوی را تایید کرد؛ یعنی متهم در دادگاه بدوی به ۱۵ سال حبس و دو سال تبعید بعد از اتمام مدت حبس و دو سال ممنوعیت از اشتغال به مشاغل مرتبط با فعالیت در زمینه‌های ارز و طلا و سکه و فعالیت‌های آنلاین کسب و کار در فضای مجازی محکوم شده بود که دادگاه تجدیدنظر هم این رای را تایید کرد.

وی افزود: در خصوص میزان جزای نقدی که بایستی به صندوق دولت پرداخت می‌شد، دادگاه طبق قوانین و مقررات و ضوابط در واقع میزان جزای نقدی را کاهش داد که البته این قضیه بحث رد مال را به شکات و مالباختگان تسهیل می‌کند؛ در واقع ماحصل کلام اینکه متهم ردیف اول پرونده سکه ثامن ( فرهاد زاهدی فر) به ۱۵ سال حبس و تبعید و ممنوعیت از مشاغلی که گفته شد با رای قطعی دادگاه تجدیدنظر محکوم و این رای  به ما قانونا ابلاغ شد.

اسماعیلی سخنگوی قوه قضاییه نیز ۲۴ دی ماه سال ۹۸ در نشست خبری از محکومیت متهم پرونده سکه ثامن به ۱۵ سال حبس خبر داده بود.