یک منزل مسکونی در ساختمان سه طبقه‌ای واقع در خیابان بریانک غربی دچار آتش سوزی شد که با عملیات سریع آتش نشانان یک نفر از ساکنان این منزل به طرز معجزه آسایی از مرگ حتمی نجات یافت.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به دنبال بروز این حادثه، ساکنان یک ساختمان سه طبقه مسکونی سراسیمه با سامانه ۱۲۵ آتش نشانی تماس گرفته و درخواست کمک فوری کردند که با هماهنگی ستاد فرماندهی آتش نشانی بلافاصله و همزمان آتش نشانان ایستگاه‌های ۵ و ۸۵ به همراه خودرو‌های پشتیبانی از جمله نردبان هیدرولیکی، تشک نجات، خاور حامل  دستگاه تنفسی  این سازمان ساعت ۱۰:۱۸ دقیقه صبح روز گذشته به محل حادثه واقع درخیابان بریانک غربی، خیابان خورشیدی رهسپار شدند.

به گفته علی دانشمند افسر آماده منطقه ۵ عملیات آتش نشانی تهران،  آتش سوزی  در یک واحد مسکونی به وسعت تقریبی ۶۰ متر مربع درطبقه سوم ساختمان سه طبقه مسکونی رخ داد.

وی اضافه کرد: هنگامی که به محل حادثه رسیدیم دود وآتش بسیار زیادی از پنجره‌های این واحد مسکونی خارج می‌شد و همچنین بنابه اظهار همسایگان، یک نفر از ساکنان این ساختمان نیز به دلیل شدت  آتش سوزی  در داخل این منزل و در میان دود و شعله‌های سرکش آتش که هرلحظه نیز بر شدت آن افزوده می‌شد، بدام افتاده بود.

این افسرآماده آتش نشانی با اشاره به انتشار شدید دود از طریق پنجره‌ها و درب ورودی این واحد مسکونی به داخل راهروی ساختمان، افزود: نیرو‌های آتش نشانی بلافاصله پس از قطع برق و گاز ساختمان و نیزمجهز شدن به تجهیزات حفاظت فردی، در قالب دو گروه عملیاتی، کار خود را شروع کردند.

دانشمند ادامه داد: یک گروه از آتش نشانان توانستند به سرعت خود را به کانون آتش در طبقه سوم رسانند و  شعله‌های آتش  را مهار وکاملا خاموش کنند و همچنین گروه دیگری از آتش نشانان به طور همزمان به جستجو درداخل طبقات ساختمان پرداختند و موفق شدند یک نفر از ساکنان را که در میان دود وآتش بسیار زیادی گرفتار شده بود، به سلامت از محیط خطرناک این ساختمان به محلی امن انتقال دهند.