معاون اجتماعی پلیس فتا گفت: با توجه به اعلام رسمی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مبنی بر "ارائه بسته رایگان اینترنت ویژه دانشجویان"، متقاضیان مراقب کلاهبرداران باشند.

هشدار به دانشجویان درباره بسته رایگان اینترنت
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

سرهنگ رامین پاشایی ضمن هشدار به هموطنان درباره کلاهبرداری با "ارائه بسته رایگان اینترنت ویژه دانشجویان"، درباره جزییات این خبر اظهار کرد: با توجه به اینکه "ارائه بسته رایگان اینترنت ویژه دانشجویان" نیازمند درخواست و ثبت‌نام توسط دانشجویان است، متقاضیان آگاه باشند صرفاً برای ثبت‌نام به آدرسهای اصلی اعلامی توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مراجعه کنند.

معاون اجتماعی پلیس فتا با اشاره به اینکه افراد داوطلب نباید به آدرسهایی که در قالب تبلیغات مختلف در شبکه‌های اجتماعی و پیامهایی که توسط افراد ناشناس در این رابطه ارسال می‌شود، توجه کنند، تصریح کرد: مجرمان سایبری به راحتی با عناوین مختلف شهروندان را برای ورود به درگاه‌های جعلی تشویق می‌کنند و بیشتر این لینکها ضمن هدایت افراد متقاضی به صفحات فیشینگ، با دریافت اطلاعات کارت بانکی طعمه‌های خود، اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب آنها می‌کنند.

وی عنوان کرد: با توجه به تجربه "ارائه اینترنت رایگان ویژه دانش‌آموزان" و تجزیه و تحلیل پرونده‌های قضائی، سودجویی کلاهبرداران از این طرح ابلاغی متصور است.

این مقام مسئول به دانشجویان هشدار داد که با رعایت نکات امنیتی و توجه به هشدارهای آموزشی پلیس فتا، فریب کلاهبرداران را نخورند.

پاشایی متذکر شد: پلیس فتا در اقدام پیش‌دستانه، تخلفات این حوزه را زیر نظر دارد و در صورت رصد و مشاهده موارد مجرمانه بلافاصله با خاطیان برخورد قانونی خواهد کرد.

معاون اجتماعی پلیس فتا از هموطنان خواست در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی موضوع را با آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی در‌ میان بگذارند.