سفیر چین در تهران: ظریف به پکن می‌رود

ظریف آماده سفر به چین
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

سفیر چین از دعوت وزیر خارجه این کشور از ظریف برای سفر به پکن خبر داد و گفت: وزیر امور خارجه ایران برای دیدار رسمی به چین سفر می‌کند.
به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، «چانگ هوآ» سفیر چین در تهران امروز (پنجشنبه) در توئیتی از سفر محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به پکن خبر داد.
وی در این زمینه نوشت: براساس دعوت «وانگ یی» وزیر خارجه چین، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دیداری رسمی از چین خواهد داشت.
پیش از این محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور از سفر ظریف به پکن خبر داده بود. وزیر امور خارجه ایران که اخیرا سفری به مسکو داشت هم در گفت‌وگو با شبکه روسی «راشاتودی» سفرش به پکن را تأیید کرد.

3PxBzp5QpxmY

در همین خصوص سعید خطیب‌زاده دوشنبه هفتم مهر ماه در نشست خبری با خبرنگاران در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس درباره سفر ظریف به پکن عنوان کرد: سفرهای وزیر خارجه بعد از نهایی شدن اطلاع رسانی می‌شود. مسیر سفرهای کاری و دیپلماتیک مسیر خاص خود را دارد. مروادات با کشورهایی که به صورت گسترده در تماس هستیم، منوط به سفر نیست و از طریق کانال‌های مختلف پیگیری می‌کنیم. سفر مقامات دو کشور به پایتخت‌ها همواره در دستورکار بوده است و به محض اینکه از نظر امکانات پروتکلی فراهم شود سفر را برنامه‌ریزی می‌کنیم. فعلا هیچ دستورکار فوری برای سفر ظریف وجود ندارد و به محض اینکه برنامه‌ریزی شود خدمت شما عرض خواهیم کرد.

سخنگوی وزارت خارجه همچنین دوشنبه ۱۴ مهرماه در نشست هفتگی با خبرنگاران درباره نقشه راه همکاری ایران و چین گفت: هیچ مانعی در این زمینه وجود ندارد و نقشه راه در جریان است امیدواریم هر زمان نهایی شود آن را اعلام کنیم.