مدیرکل تقسیمات کشوری وزارت کشور با اشاره به انتشار برخی شایعات و مدعاهای مرتبط با تقسیمات کشوری, اعلام کرد: طرح تفکیک استان فارس کذب محض است و وزارت کشور هیچ برنامه ای در این خصوص ندارد.

شایعات تفکیک استان فارس تکذیب شد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ زهرا احمدی مدیرکل تقسیمات کشوری وزارت کشور, ضمن تکذیب وجود هر گونه طرح تقسیماتی در سطح تشکیل استان های جدید, شایعات و مدعاهای مربوط به طرح تفکیک استان فارس را کذب محض خواند و اظهار داشت: اخیرا در برخی رسانه ها و شبکه های اجتماعی, شایعات و مدعاهایی کذب از سوی افراد مبنی بر قطعی شدن طرح تفکیک استان فارس مطرح شده که به صراحت اعلام می کنم وزارت کشور هیچ برنامه ای برای تفکیک این استان و یا تشکیل استان های جدید ندارد.

وی افزود:  طرح این نوع مدعاها, یا ناشی از اغراض و منافع خاص برخی افراد است یا از سر جهل نسبت به فرایندهای پیچیده و تخصصی تقسیمات کشوری و نیز ناآگاهی از ترتیبات اداری مرتبط مطرح می شود.

احمدی هم چنین اظهار داشت: از آن جا که طرح این نوع شایعات و مدعاها در حوزه حساسی مانند تقسیمات کشوری, می تواند تبعات اجتماعی, سیاسی و امنیتی در پی داشته باشد, وزارت کشور مصمم است از طرق قانونی, مطرح کنندگان مدعاهای کذب تقسیماتی را تحت پیگرد قانونی قرار دهد.