پلیس تهران بزرگ، با تلاش ماموران پایگاه پنجم پلیس امنیت عمومی عاملان آتش سوزی عمدی درب منزلی در اکباتان شناسایی و دستگیر شدند.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

بر اساس اعلام پلیس تهران بزرگ، نیمه شب اواخر شهریور ماه گزارش یک فقره آتش سوزی درب منزلی در اکباتان به مرکز فوریت های پلیسی اعلام و تیمی از ماموران پایگاه پنجم پلیس امنیت عمومی تهران برای بررسی موضوع به نشانی اعلامی اعزام شدند.

بنا بر این گزارش، ماموران پایگاه پنجم این پلیس، تحقیقات در این خصوص را آغاز و در تحقیقات میدانی به دست آوردند که زن و مرد در حوالی محل آتش سوزی تردد دارند و در نهایت با آتش کشیدن درب ورودی منزل شاکی از محل گریخته اند.  

در این گزارش آمده است، با توجه به حساسیت موضوع، ماموران تحقیقات تخصصی را در این خصوص آغاز کردند و در تحقیقات پلیسی مشخص شد که زن و مردی با شاکی اختلاف حساب مالی دارند و پیش تر وی را به آتش کشیدن منزلش تهدید کرده اند.

گفتنی است، ماموران پایگاه پنجم پلیس امنیت عمومی با شناسایی مخفیگاه متهمان در حوالی ملارد، مدتی مخفیگاه آنان را تحت مراقبت قرار دادند تا اینکه سیزدهم مهر ماه موفق شدند هر دو متهم را در مخفیگاهشان دستگیر و برای تحقیقات تکمیلی به این پایگاه انتقال دهند.

در پایان این گزارش آمده است، متهمان که در ابتدا منکر جرم ارتکابی بودند پس از مشاهده دلایل پلیس به جرم ارتکابی اقرار و برای سیر مراجل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

 برنده شدن در قرعه کشی اپراتورهای تلفن همراه، طعمه کلاهبرداران 

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ از دستگیری کلاهبرداری خبرداد که با طعمه برنده شدن در قرعه کشی اپراتورهای تلفن همراه از شهروندان کلاهبرداری می کرد.  

سرهنگ "داود معظمی گودرزی" در تشریح این خبر گفت: بیست و یکم تیرماه خانمی ساکن غرب تهران به پلیس فتا مراجعه و اظهار کرد، شخصی ناشناس با تماس با وی خود را نماینده یکی از اپراتورهای تلفن همراه معرفی کرده است و اعلام کرد که من برنده کاربران خوش حساب قرعه کشی برنامه زنده رادیویی شده ام و متعاقب آن مبلغ ۴۶۰ میلیون ریال از حساب های بانکی ام سرقت کرده اند.

وی توضیح داد: بلافاصله موضوع در دستور کار افسران سایبری پلیس فتا پایتخت قرار گرفت و با تلاش های شبانه روزی مهندسان، رد پای متهم در فضای مجازی شناسایی شد.

این مقام سایبری با اشاره به اینکه در گام بعدی از تحقیقات پلیسی هویت متهم شناسایی شد، افزود: در بررسی های پلیسی مخفیگاه متهم شناسایی و با هماهنگی های پلیسی متهم در مخفیگاهش دستگیر و به پلیس فتا انتقال یافت.

وی افزود: متهم در تحقیقات پلیسی اظهار کرد، با ایجاد فضایی شبیه استودیو برنامه های زنده صدا و در حال پخش رادیویی، با ترفندهای مختلف در ذهن افراد قربانی خود نفوذ کرده و با مهندسی اجتماعی آنها را به پای دستگاه خودپرداز می کشاندم سپس برای واریز مبلغ اهدایی و جایزه با وارد کردن اطلاعات بانکی افراد در قدم بعدی وجوه کارت بانکی شان را سرقت می کردم و بلافاصله مبالغ سرقت شده از حساب ها را برداشت می کردم.  

رئیس پلیس فتا پایتخت به شهروندان توصیه کرد: در کلاهبرداری های تلفنی افراد با عناوین مختلف در دام مجرمان می افتند ولی در نهایت به یک شکل صورت می گیرد و آن هم ترغیب کردن مالباخته جهت مراجعه به نزدیکترین دستگاه خود پرداز و تن دادن به خواسته های کلاهبرداران سایبری است. لذا به تبلیغات و تماس های مشکوک وسوسه انگیز نباید توجه کرد و جهت گرفتن جایزه نیازی به درج اطلاعات حساب های بانکی شامل رمز اول و دوم و سایر اطلاعات کارت نیست و در صورت مواجهه با این گونه تماس ها بدانید که موضوع خوش حسابی و برنده شدن جعلی بوده و موضوع را از طریق سایت اینترنتی فتا ناجا به آدرس www.cyberpolice.ir اطلاع رسانی کنید.

 شناسایی جاعلان عناوین دولتی در تهران 

پلیس تهران اعلام کرد: با تلاش ماموران مرکز عملیات پلیس امنیت عمومی تهران ۲ جاعل عنوان که با افتتاح شرکت خرید و فروش خودرو ۳۰ میلیارد ریال از شهروندان کلاهبرداری کرده بودند، دستگیر شدند.  

به گزارش پلیس تهران، هفته گذشته خبر مبنی بر فعالیت غیر قانونی شرکتی دریافت شد که بررسی اولیه نشان از این داشت، دو فرد که مدعی سمت در دستگاه های دولتی هستند با افتتاح شرکت خرید و فروش خودرو با استفاده از سربرگ های جعلی مبالغی را از شهروندان به بهانه خرید خودرو به قیمت دولتی دریافت کرده اند.

در این گزارش آمده است، ماموران مرکز عملیات پلیس امنیت عمومی تهران بررسی تکمیلی موضوع را در دستور کار قرار دادند و به محل شرکت در حوالی خیابان جلال آل احمد اعزام و در بررسی های پلیسی و پایش های اطلاعاتی مشخص شد که خبر صحت دارد.

در ادامه هویت ۲ تن از اعضای اصلی این شرکت شناسایی شد و با هماهنگی های قضائی دوازدهم مهرماه اکیپی از ماموران مرکز عملیات پلیس امنیت عمومی به آدرس اعلامی اعزام و موفق شدند هر دو متهم اصلی پرونده را دستگیر و تعداد زیادی تجهیزات و سربرگ های دولتی جعلی کشف کنند.

در این رابطه تاکنون۳ تن از مال باختگان شناسایی و کارشناسان ارزش ریالی اموال کلاهبرداری شده را ۳۰ میلیارد ریال برآورد کرده اند.

گفتنی است، هر دو متهم پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قضائی به دادسرا معرفی شدند و شرکت جعلی با دستور قضائی پلمب شد.