نماینده‌ ولی فقیه در خراسان رضوی به سوال نمایندگان دانشجویی درباره حقوق زنان و دوچرخه سواری بانوان پاسخ داد.

نظر علم‌الهدی درباره دوچرخه سواری و حقوق زنان
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی ظهر روز گذشته در جلسه تشکل‌های دانشجویی در آمفی‌تئاتر رودکی دانشگاه فردوسی نسبت به سوال یکی از نمایندگان تشکل‌های دانشجویی بیان کرد: باید واقع‌گرا باشیم، تبعیض جنسیتی را خدا قرار داده است و در قرآن آمده و هیچ کس نگفته حقوق زن کمتر از مرد است بلکه یک بینش این است که تبعیض در جنسیت است که در اسلام دارای حقوق مشترک‌اند ولی تکالیف فرق می‌کند، نقش و تکالیف متفاوتی دارند، نوع و جنس حقوق یکی نیست.

وی با بیان اینکه مسأله دوچرخه سواری این است که ما به سوی حذف مسأله می‌رویم و باید یک راه درست کنیم، تاکید کرد: یک عده پافشاری می‌کنند و یک عده حذف می‌کنند ولی ما نمی‌گوییم دوچرخه سواری زن نباشد، ما کمک کردیم یک پیست موتورسواری خواهران در شهر به وجود آید.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی ادامه داد: دوچرخه سواری برای زن حرام است و تمام مراجع دوچرخه‌سواری در ملا عام را حرام کردند و اگر در دانشگاهی تربیت‌بدنی دانشگاه به این نتیجه رسید، یک پیست دوچرخه‌سواری راه بیندازند که به شهردار مشهد نیز گفتم که فضایی در پارک‌ها ایجاد شود که خانم‌ها دوچرخه‌سواری کنند و در ملا عام این کار را نکنند.

آیت‌الله علم‌الهدی در خاتمه با اشاره به مسأله دوچرخه سواری بیان کرد: اصل مسأله باید حذف نشود و با اصلاح مسأله رو به رو شویم.