پمپئو بهتر از هر کسی می‌داند که ایران هیچ تهدیدی برای آمریکایی‌ها در خاک آمریکا ایجاد نمی‌کند، بنابراین برای وی امری قابل قبول و نادرست است که ادعا کند ایران به نوعی بزرگترین تهدید برای آمریکایی ها در خاک کشور است.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

دنیل لاریسون در «امریکن کانسروتیو» نوشت: مایک پمپئو این هفته با نیوزمکس مصاحبه‌ای انجام داد و در آن مصاحبه یکی از مضحک ترین اظهاراتی را که در دوران کوتاه و شرم آور زمامداری وزارت امور خارجه بر زبان آورده است را بیان کرد.
به گزارش سرویس بین الملل «انتخاب»؛ در ادامه این مطلب آمده است: وی در این گفتگو گفت: «مهمترین کاری که پرزیدنت ترامپ انجام داد این بود که توافق هسته‌ای را توافقی بد خواند و از آن خارج شد. این توافق برای آمریکا بد و یک خطر واقعی بود. بنابراین او در ماه مه 2018 آمریکا ما را از این وضعیت خارج کرد. از آن زمان، ما رویکرد کاملاً متفاوتی نسبت به ثبات در خاورمیانه داشته‌ایم. ما جمهوری اسلامی ایران را بزرگترین تهدید برای صلح و حتی صادقانه بگویم بزرگترین تهدید برای آمریکایی‌ها در سراسر این کشور بزرگ می‌شناسیم.»
پمپئو بهتر از هر کسی می‌داند که ایران هیچ تهدیدی برای آمریکایی‌ها در خاک آمریکا ایجاد نمی‌کند، بنابراین برای وی امری قابل قبول و نادرست است که ادعا کند ایران به نوعی بزرگترین تهدید برای آمریکایی ها در خاک کشور است.
نکته مهمتر اینجاست که اغراق نابجا در مورد تهدید از جانب ایران به قیمت نادیده گرفتن تهدیدات بسیار آشکار و فوری دیگر تمام خواهد شد. در حالی که پمپئو در حال سفر به کشورهای گوناگون جهان است تا دولتهای دیگر را به عادی سازی روابط با اسرائیل و رویارویی با ایران دعوت کند، آمریکایی‌ها همچنان بر اثر ابتلا به کرونا  می‌میرند چرا که دولت در کنترل این بیماری بسیار کمکاری کرده است. رهبران سیاسی ما در مورد تهدیدات جزئی خارجی که نمی‌توانند به ما آسیب برسانند، بسیار وسواس به خرج می‌دهند در حالی که از خطرات واقعی که روزانه جان هزاران آمریکایی‌ را می‌گیرد، غافل هستند. در حالی که شیوع کرونا در کشور همچنان ادامه دارد و شمار کشته شدگان به بیش از 210 هزار نفر افزایش یافته، اولویت دولت ما همچنان تشدید تحریم‌ها علیه یک کشور در آن سوی جهان است. مقامات ارشد ما به جای تمرکز بر همکاری بین المللی برای محافظت از آمریکایی‌ها در برابر این بیماری، متعهد به تحقیر کشوری هستند که نمی‌تواند تاثیری بر ما داشته باشد. سیاست خارجی امروز آمریکا بسیار به دور از منافع ملی ما است طوری که تا به حال هرگز این چنین نبوده است.
بیشتر آمریکایی ها در اثر اقدامات یک خلبان سعودی در تیراندازی در یک پایگاه آمریکایی در خاک آمریکا جان خود را از دست داده‌اند این در حالی است که تا حالا سابقه نداشته آمریکایی به دلیل حملات یک ایرانی در خاک کشور جان بسپرد. ایران نه تنها بزرگترین تهدید برای آمریکایی‌ها در داخل کشور نیست، بلکه حتی علیه منافع ما نیز تهدید جدی به حساب نمی‌آید. تندروها به شکل بی شرمانه‌ای قدرت ایران را برای ترساندن مردم در حمایت از سیاست‌های ناعادلانه و وحشتناکی که به غیرنظامیان بی گناه در ایران آسیب می‌رساند، بزرگ جلوه می دهند. تحریم ایران درد و رنجی است که به دهها میلیون نفر تحمیل شده فقط به این دلیل که دولت ما این کار را انجام می‌دهد.
چند دلیل وجود دارد که مقامات دولتی در مورد اندازه و ماهیت یک تهدید خارجی دروغ می‌گویند. یک دلیل این است که آنها امیدوارند در سیاست های تخریبی فعلی خود مردم را بترسانند. مورد دیگر اینکه آنها می‌خواهند خطرات خارجی را بزرگ جلوه دهند تا بهانه‌ای برای هزینه‌های هنگفت نظامی خود داشته باشند. با این وجود دلیل اصلی انجام چنین کاری این است که آنها می‌خواهند خصومت علیه کشور دیگری را برای پشتیبانی از اقدامات نظامی تهاجمی دست آویز قرار دهند. دروغ گفتن به مردم که دولت دیگری آنها را بیش از دیگران تهدید می‌کند همان چیزی است که به آنها بهانه لازم برای یک عملیات نظامی می‌دهد. این سیاستی دروغین و در عین حال مخرب است که ما نباید آن را تحمل کنیم.
وقتی تفاوت قدرت بین آمریکا و ایران را در نظر می‌گیریم، تصور اینکه آنها بتوانند ما را تهدید کنند بسیار عجیب به نظر می‌رسد. آمریکا در حال جنگ اقتصادی بی وقفه علیه کل کشور ایران است و مردم این کشور بیشترین ضرر را از آن می‌بینند. این جنگ اقتصادی نتیجه مستقیم خروج از توافقی است که ایران چندین سال با حسن نیت آن را اجرا کرد و حتی اکنون نیز علی رغم تلاش دولت آمریکا برای مجبور ساختن آنها به خروج، همچنان به آن متعهد است. پمپئو در بخش دیگری از اظهاراتش گفت که دولت ترامپ رویکرد متفاوتی نسبت به ثبات در خاورمیانه در پیش گرفته است. این قسمت از اظهارات او درست بود، اما نه به روشی که او منظورش بود. دولت ترامپ به طور مداوم اقدامات مخرب و تحریک آمیز را برای بی ثبات سازی منطقه انجام داده و رویکرد متفاوت آنها هنوز ممکن است آمریکا را به یک جنگ غیرضروری دیگر بکشاند.