یک کارشناس بازار سرمایه با تاکید بر اینکه این بازار به صورت خودانتظام اصلاح قیمتی داشته است، اظهار کرد: روند صعودی بازار سرمایه ادامه دارد اما این صعود نسبت به چهار ماه نخست امسال منطقی تر خواهد بود.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

فردین آقابزرگی با اشاره به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری امریکا اظهار کرد: بازارهای مالی همه کشورهای دنیا از انتخابات و اتفاقات سیاسی سایر کشورها تاثیر می‌پذیرد، البته در مقطع کنونی این تاثیرپذیری در کشور ما بیشتر جنبه روانی و تاثیرات ناملموس اقتصادی دارد.

وی ادامه داد: دلیل این موضوع این است که اقتصاد کشور ما در سه دهه گذشته از این مسائل زیاد دیده است و به دلیل عدم ارتباط و مراودات مالی با دنیا و مخصوصا کشورهای غربی از تاثیرپذیری زیاد مصون است.

این تحلیلگر بازار سرمایه با تاکید بر اینکه بازار سرمایه در مقطعی به صورت خود انتظام اصلاح قیمت داشت، گفت: در چند ماه گذشته بیش از ۵۰۰ سهم بورسی بین ۳۰ تا ۵۰ درصد اصلاح قیمت داشتند و بنابراین تاثیر روانی انتخابات امریکا در این بازار چشمگیر نخواهد بود. درحال‌حاضر بازار سرمایه به نقطه‌ای رسیده است که جای نگرانی و تردید در مورد ثبات بازار وجود ندارد. در واقع بازار به ثبات رسیده است و بعد از این هم با شیب ملایم حرکت می‌کند.

آقابزرگی با بیان اینکه روند صعودی بازار سرمایه ادامه دارد، اظهار کرد: البته این روند نسبت به چهار ماه نخست امسال ملایم تر و منطقی تر است و حرکت نقدینگی به سمت این بازار خواهد بود.