وزیر خارجه آمریکا در دیدار با همتای سعودی خود با هدف توجیه فروش میلیاردها دلار سلاح آمریکایی به این کشور خلیج فارس، ایران را تهدید امنیت منطقه معرفی کرد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

مایک پمپئو روز چهارشنبه در دیدار با فیصل بن فرحان آل سعود اظهار کرد ما درباره موضوعات امنیت منطقه‌ای که هر دو ملت را ایمن می‌کند تبادل نظر کردیم.

وی افزود: امنیتی وجود ندارد وقتی که رفتارهای بی‌ثبات کننده ایران، امنیت عربستان سعودی را تهدید می‌کند.

وزیر خارجه آمریکا با تکرار اتهامات پیشین خود علیه ایران، مدعی شد موشک‌های بالستیک شلیک شده به تاسیسات نفتی سعودی از ایران بوده و تکنولوژی‌های به کار گرفته شده در بمباران‌های پهپادهای حوثی‌ها (انصارالله) هم از حکومت تهران نشات گرفته است.

 پمپئو ادامه داد: امروز بار دیگر تعهد خود در مقابله با فعالیت‌های مخرب ایران را که امنیت منطقه و همچنین امنیت و رفاه مردم آمریکا را تهدید می‌کند، تکرار کردیم.

وی تصریح کرد: آمریکا از فروش سلاح به پادشاهی سعودی حمایت می‌کند که به این ترتیب پادشاهی از شهروندان خود حفاظت می‌کند و مشاغل آمریکایی هم حفظ می‌شود.

وزیر خارجه آمریکا همچنین به توافق عادی سازی روابط امارات متحده عربی و بحرین با رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت: امیدواریم که عربستان سعودی به عادی سازی رابطه با اسرائیل توجه کند و از یاری آن در رسیدن به توافق ابراهیم تشکر می‌کنم.

پمپئو همچنین اظهار امیدواری کرد عربستان سعودی طرف‌های فلسطینی را برای مذاکره با رژیم صهیونیستی تشویق کند.