نماینده ملایر در مجلس با تاکید بر اینکه به‌زودی شاهد تصویب شفافیت عملکرد نمایندگان خواهیم بود گفت: بر همین اساس باید روابط استخدامی نمایندگان مجلس قبل با وزارتخانه‌ها شفاف شود.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

حجت‌الاسلام احد آزادیخواه نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس درباره آخرین وضعیت طرح شفافیت در مجلس یازدهم اظهارداشت: نمایندگان برای تصویب نهایی این طرح محکم و قاطع ایستاده‌اند.

** جریانی مرموز به‌دنبال در نطفه خفه کردن مجلس یازدهم است

وی افزود: متأسفانه جریان مرموزی دست به دست هم داده‌اند تا مجلس یازدهم را در نطفه خفه کنند، این در حالی است که این مجلس اقدامات خوبی در حوزه قانون‌گذاری و مسائل اقتصادی داشته است.

نماینده ملایر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مجلس یازدهم طرح مالیات بر خانه‌های خالی را در ابتدای ماه‌های فعالیتش تصویب کرد. ضمن اینکه شورای قیمت‌گذاری گندم و قیمت‌گذاری محصولات کشاورزی را نهایی کرده و ترکیب آن را متحول کرد. ضمن اینکه در این مجلس 30 هزار میلیارد تومان یارانه برای خانوارهای ایرانی در قالب کارت اعتباری در قالب طرح تأمین کالاهای اساسی مصوب کرده است. همچنین 20 هزار میلیارد تومان برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان و تکمیل پروژه‌های عمرانی را تصویب کرد.

** «دنا پلاس» و «تسهیلات خانه» اسم رمز فتنه‌های علیه مجلس بود

آزادیخواه اظهار داشت: خط نفاق در کشور چون دید که مجلس یازدهم مورد عنایت مقام معظم رهبری قرار گرفته است تلاش زیادی کرده و می‌کند تا این دوره از مجلس را زمین بزند؛ ولی نمایندگان قسم خورده از خدمت‌گذاری به مردم کوتاه نخواهند آمد.

وی افزود:‌ متأسفانه فتنه‌های مختلفی به نام فتنه «دنا پلاس» و فتنه «تسهیلات خانه» را طراحی کرده بودند اما بنا داریم با طرح شفافیت به تمامی اینها پاسخ دهیم و با اطمینان می‌کنم که با قاطعیت آرا این طرح در صحن علنی رأی خواهد آورد.

** نمایندگان گذشته تکلیف خود را درباره شفافیت روشن کنند

نماینده ملایر در مجلس شورای اسلامی گفت: ما به دنبال طرح شفافیت آرای نمایندگان نیستیم و آن را عوامفریبی می‌دانیم. بلکه به دنبال شفافیت عملکرد وکلای مردم در مجلس هستیم  و بنا داریم نمایندگان فعلی عملکرد خود را در منظر مردم قرار دهند و نمایندگان مجلس قبل و مجالس قبل هم بهتر است در این باره پاسخ دهند. ضمن اینکه برخی نامزدهایی که سابقه نمایندگی مجلس داشته و قصد ورود به مجلس یازدهم را هم داشتند بهتر است از تاریک‌خانه توئیتر خود خارج شد و عملکرد خود و میزان سفرهای خارجی‌شان را به مردم اعلام کنند.

آزادیخواه گفت: نمایندگان مجلس یازدهم بنا دارند با طرح شفافیت درآمدها و حقوق و دستمزدشان را اعلام کنند و بهتر است آنهایی که در توئیتر گوش فلک را پر کرده‌اند مرد باشند و منابع مالی‌شان را اعلام کنند. 

** روابط استخدامی نمایندگان قبلی با وزارتخانه‌ها شفاف شود

وی تصریح کرد: نمایندگان مجلس یازدهم بنا دارند تا با طرح شفافیت نوع ارتباط‌شان با وزارتخانه‌ها هم از نظر استخدامی و هم از نظر کاری بیان کنند و بهتر است دیگر نمایندگان دوره‌های قبلی مجلس هم سوابق استخدامی خود در وزارتخانه‌ها و رانت‌ها و فسادهایی که داشته‌اند را بیان کنند.

نماینده ملایر در مجلس شورای اسلامی گفت: ‌وکلای مردم در مجلس یازدهم به دنبال پارلمانی قوی هستند هر چند ما در شرایط سختی نماینده شدیم و دلار از مرز 30 هزار تومان فرا رفته است اما مردم می‌دانند قوه مجریه متولی کنترل اقتصاد و بازار است ولی به دنبال افزایش نظارت هستیم.

عضو مجمع نمایندگان استان همدان در پایان گفت: ادعایی که مجالس پیشین درباره شفافیت داشتند به زودی در مجلس یازدهم تصویب و اجرای آن محقق خواهد شد.