رئیس شورای عالی مصالحه افغانستان سفر اخیرش به ایران را موفقیت آمیز تلقی کرد.

قدردانی عبدالله عبدالله از مقامات ایران
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

عبدالله عبدالله رئیس شورای عالی مصالحه افغانستان در صفحه توییترش سفر اخیرش به تهران و دیدار با مقامات کشورمان را «سفر موفقیت آمیز دو روزه به جمهوری اسلامی ایران» خواند. 

او در ادامه از حسن روحانی،  رئیس جمهور کشورمان و محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه،  محمدباقر قالیباف رئیس مجلس،  رضا اردکانیان وزیر انرژی،  علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی و دیگر  «مقامات عالی رتبه» به خاطر  «استقبال گرم،  مهان نوازی سخاوتمندانه و حمایت مداومشان از صلح در افغانستان» تشکر کرد.

عبدالله عبدالله، رییس شورای عالی صلح افغانستان در راس هیاتی از مقامات  شورای‌عالی مصالحه ملی، نمایندگان مجلس ملی افغانستان و مقامات وزارت خارجه آن کشور روز یکشنبه به تهران سفر کرد.

سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت خارجه کشورمان با اعلام خبر حضور عبدالله در تهران و دیدارش با ظریف در توییتی نوشت: آغاز گفت‌وگوهای دکتر ظریف با دکتر عبدالله عبدالله رییس شورای عالی صلح افغانستان در محل وزارت امورخارجه. افغانستان آباد، مستقل، توسعه‌یافته و با صلح و ثبات خواست همیشگی ایران بوده است. تمامی مساعی خود را برای کمک به گفت‌گوهای اصیل بین‌الافغانی به کار خواهیم گرفت.

ظریف نیز در دیدار با عبدالله  حمایت جمهوری اسلامی ایران از دولت جمهوری اسلامی افغانستان و روند صلح به رهبری و مدیریت افغان ها و توافقات شرکت کنندگان در گفت‌وگوهای بین الافغانی را مورد تاکید مجدد قرار داد و از مشارکت عبدالله در روند سیاسی و پذیرش مسئولیت شورای عالی مصالحه ملی افغانستان قدردانی و مشارکت طالبان در ساختار سیاسی افغانستان را مورد حمایت کشورمان ذکر کرد.

عبدالله عبدالله رئیس هیئت شورای عالی مصالحه ملی جمهوری اسلامی افغانستان نیز در این دیدار آخرین تحولات جاری در صحنه داخلی افغانستان و آخرین وضعیت مربوط به گفت‌وگوهای بین الافغانی را تشریح کرد.

عبدالله عبدالله در سفر سه روزه خود به ایران علاوه بر رایزنی با ظریف با حسن روحانی، رئیس جمهور اسلامی ایران، محمد باقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی، علی شمخانی، دبیر شورلی عالی امنیت ملی و  مقامات دیگری از کشورمان دیدار و گفت‌وگو  داشت.