دمیتری مدودیف معاون شورای امنیت روسیه اعمال تحریم ها از سوی آمریکا و برخی متحدان غربی این کشور در مورد ایران، ونزوئلا و کوبا را که مانع مبارزه جدی با کرونا شده است، اقدامی بیشرمانه خواند.

مدودیف، تحریم‌ها علیه ایران را بی‌شرمانه خواند
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

مدودیف روز جمعه در نشستی سیاسی در مسکو خاطرنشان کرد: تحریم هایی که به شماری از کشورها اجازه نداد تا کمک های لازم دریافت کنند، بی‌شرمانه و سودجویانه‌است و چنین اقدامی را فقط می توان محکوم کرد.

وی افزود: بخاطر اعمال تحریم ها، برخی کشورها از جمله ایران، کوبا و ونزوئلا در شرایط دشوار قرار گرفتند و نتوانستند کمک های لازم و کافی داروها و تجهیزات  مبارزه با ویروس کرونا دریافت کنند.

معاون شورای امنیت روسیه در مورد تحریم های یکجانبه آمریکا و متحدان غربی این کشور با بیان اینکه چنین اقدامی محکوم است، اظهار کرد: چنین محدودیت‌هایی در دوره شیوع همه گیر کرونا که سراسر نقاط جهان را فرا گرفته است، کاملا بی‌شرمانه بنظر می رسد.

مدودیف گفت که اطمینان دارد برای مبارزه با کرونا، نیاز به همکاری بین کشورها و دولت ها و شرکت ها وجود دارد.

وی در مورد مبارزه کشورها با ویروس کرونا نیز تصریح کرد که همه کشورها باید در این مبارزه با یکدیگر همبستگی داشته باشند که امکان دسترسی کشورها به داروها و کالاهای مورد نیاز برای چنین مبارزه موثری را فراهم خواهد کرد.

معاون شورای امنیت روسیه خاطرنشان کرد که همه کشورها برای تامین واکسن کرونا و دسترسی به آن صرف نظر از اولویت های سیاسی کشورها باید با یکدیگر متحد شوند.