مهر/ عضو شورای مرکزی حزب موتلفه گفت: صلح چیزی نیست که به رفراندوم بگذاریم. خیلی لایه‌های آشکار و پنهان دارد و باید در بعضی از جلسات کارشناسی کاملاً محرمانه اینها مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

لاله افتخاری عضو شورای مرکزی حزب موتلفه در گفتگو با مهر، در رابطه با علمی و عقلانی بودن پیشنهاد برخی سیاسیون مبنی بر به رفراندوم گذاشتن جنگ یا صلح، اظهار داشت: صلح چیزی نیست که به رفراندوم بگذاریم. خیلی لایه‌های آشکار و پنهان دارد و باید در بعضی از جلسات کارشناسی کاملاً محرمانه اینها مورد بحث و بررسی قرار گیرد. اگر بخواهند آن را به رفراندوم بگذارند در حقیقت دشمن را بیشتر از دوست در جریان قرار دادند و نمی‌توانند همه مطالب و همه راهکارها و استراتژی‌ها را مطرح کنند که ابتدا دشمن متوجه می‌شود و بعد دوست و بعد مردم رأی بدهند.

وی عنوان کرد: بنابراین، این به مصلحت مردم نیست. یعنی اگر مصلحت نظام و مردم را می‌خواهیم باید عاقلانه رفتار کنیم، اینکه هیاهو و جار و جنجال به پا کنیم و با غوغا سالاری بخواهیم یکسری اقدامات صورت گیرد تا مردم را در مقابل نظام قرار دهیم خیلی اشتباه است‌. بنابراین این رفتار نه در شأن مردم است و نه به صلاح است.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه مسئولین به تاکید بر اینکه ما شورای عالی امنیت ملی و کمیسیون امنیت مجلس را داریم باید اینها را بررسی کنند، خاطرنشان کرد: رؤسای سه قوه به جای اینکه بعضی شأن از کرونا بترسند و به تعطیلی بروند باید بنشینند و تمام ابعاد را در نظر بگیرند. کسانی که دست‌اندرکار هستند و به تمام ابعاد شناخت دارند باید این مسائل را بررسی کنند. این اقدام یک فرافکنی و کار اشتباهی است.

افتخاری افزود: بحث جنگ و صلحی که پیش می‌آید، آن زمانی که امام حسن مجتبی (ع) از افرادی که به ظاهر یارشان بودند پرسیدند شما می‌خواهید بجنگید و کار معاویه را تمام کنید یا از جنگ دست بردارید؟ برای این بود که ایشان دیدند این یاران اراده‌ای ندارند و ظاهراً سست عنصر هستند. برای همین مجبور شدند از خودشان بپرسند و اتمام حجتی صورت گیرد. اما وقتی جوانان و بزرگترهای ما بحث عراق و سوریه پیش می‌آید به میدان می‌آیند، قابل مقایسه با یاران امام حسن مجتبی نیست‌.

وی در پایان تصریح کرد: ما با کسی اعلام جنگ نکردیم و آن دشمن است که علیه ما برنامه‌ریزی می‌کند اما برخی مسئولین و خیلی کم از مردم ما ممکن است باور کنند و دشمن به ساده لوحی بعضی‌ها بخندد.