آرمان ملی: کمتر کسی تصور می‌کرد قاضی منصوری که روزی تعیین‌کننده سرنوشت پرونده‌های قضائی زیادی بود، متهم باشد و در خارج کشور چشم بر دنیا ببندد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

درهتلی در رومانی درگذشت اما هنوز که هنوز است تردیدهایی درباره چگونگی مرگ او مطرح می‌شود. می‌گویند او خودکشی کرده است اما برادر او رضایت نمی‌دهد. 25 شهریور برادر غلامرضا منصوری با اشاره آخرین وضعیت این پرونده اظهار کرد: جرم اتهامی به اندازه‌ای نبود که ایشان نگران باشد، اگر نگران بود، برای بازگشت به کشور تلاش نمی‌کرد؛ برادرم کلیت دستگاه قضائی که چندین سال در آن خدمت کرد را قبول داشت و جمهوری اسلامی را محرم می‌دانست و هیچ نگرانی برای ورود به کشور نداشت و اصرار داشت که به کشور بازگردد؛ بر همین اساس نباید غیرمنصفانه بگوییم که ایشان خودکشی کرده است. برادر قاضی منصوری ادامه داد: اصلا چه دلیلی داشت که ایشان خودکشی کنند اگر تمایل داشت همانطور که دادستان رومانی گفته بود، می‌توانست نیاید. کسی که می‌خواهد خودکشی کند، خودش را به سفارت معرفی نمی‌کند. وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه شخصی همراه غلامرضا منصوری بوده است یا خیر، گفت: در طول مدتی که با برادرم در ارتباط بودیم، هیچ زمانی اعلام نکرد که کسی او را همراهی می‌کند. برادر غلامرضا منصوری بیان کرد: نامه دادستان کل کشور به دادستان رومانی تنها دلگرمی ماست؛ نامه‌ای که در آن درخواست شده که گزارشی جامع از زمان ورود برادرم به رومانی تا زمان حادثه اعلامی تهیه شود و در اختیار جمهوری اسلامی قرار داده شود؛ امیدواریم در جزئیات آن گزارش به همه شائبه‌ها پاسخ داده شود. وی افزود: ما از شفاف‌سازی و روشن‌سازی زوایای این قتل استقبال می‌کنیم چون این حادثه آبروی جمهوری اسلامی نیز هست و ما به نظام جمهوری اسلامی معتقد بوده و هستیم و همواره از نظام حمایت کرده‌ایم. وی با بیان اینکه تاکنون هیچ سندی در اختیار خانواده قرار نگرفته است، گفت: زمانی که به دادگاه جنایی برای احراز هویت جنازه رفتیم، اعلام کردیم که از همه کسانی که در حادثه قتل ایشان دخالت داشتند، شاکی هستیم، امیدواریم نظام قضائی با استناد به مدارک، ابعاد مختلف این قتل را روشن کند. برادر غلامرضا منصوری در خصوص تحویل جسد نیز گفت: هیچ یک از اعضای خانواده از طریق بدن پیمایی و احراز هویت نتوانستیم هویت ایشان را شناسایی کنیم و فقط استناد ما جهت تحویل جسد نامه کتبی که پزشکی قانونی بعد از گرفتن آزمایش DNA به دادسرای جنایی ارسال کرد، است. وی گفت: پس از اعلام نظر تخصصی پزشکی قانونی پیکر برادرم در مشهد خاکسپاری شد؛ در مجموع صرفاً با اعلام کتبی پزشکی قانونی مبنی بر مثبت بودن آزمایش DNA جسد را تحویل گرفتیم.

احتمال ترور قاضی منصوری

روز گذشته باز هم برادر غلامرضا منصوری درباره سرنوشت علت فوت برادرش سخن گفت. او در خصوص اظهارات اخیر دادستان تهران مبنی بر ارسال فیلم حادثه فوت قاضی منصوری به ایران، اظهار‌ کرد: طبق پیگیری‌های ما تاکنون هیچ فیلمی که نشانگر خودکشی قاضی منصوری در هتل دوک رومانی باشد، وجود ندارد و هیچ فیلمی به ایران ارسال نشده است. وی افزود: از نظر خانواده مهم‌ترین مبحثی که باید بررسی شود، طرق ارتباطی برادرم با خانواده است، بر همین اساس از رئیس محترم قوه قضائیه تقاضا داریم که دستور بررسی آن صادر شود. برادر قاضی منصوری گفت: از آنجایی که قاضی منصوری به صورت تصویری و‌ مکرر از محل اقامتشان در سفارت جمهوری اسلامی ایران در رومانی با بستگان صحبت می‌کردند و محل اقامت که حاکی از حضور در سفارت بود را نشان می‌دادند؛ به نظر می‌رسد سفارت ایران در رومانی اطلاعات کامل دو شبانه روز حضور قاضی‌منصوری در محل اقدامتگاه را داشته باشد اما متاسفانه این اطلاعات را به قوه قضائیه ارائه نکرده است. وی بیان کرد: بهتر است قوه قضائیه فیلم دوربین‌های مداربسته را بگیرد تا بخشی از واقعیت روشن شود. وی احتمال ترور قاضی منصوری را دور از ذهن ندانست و گفت: مجددا از رئیس محترم قوه قضائیه تقاضا داریم که دستور بررسی در این خصوص صادر شود.