معاون زنان و امور خانواده ریاست‌جمهوری گفت: برنامه‌ای برای ثبت نام در انتخابات ریاست‌جمهوری ندارم.

ابتکار کاندیدای ریاست جمهوری می‌شود؟
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

معصومه ابتکار درباره گفته‌های سخنگوی شورای نگهبان مبنی بر اینکه «ثبت نام خانم‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری بلامانع است و بحث‌های دیگر آن هم باید به تدریج حل شود»، گفت: قبلا هم خانم‌ها در انتخابات اعلام کاندیداتوری کرده بودند؛ به طور مثال در گذشته خانم طالقانی این کار را انجام داده بودند و این چیز جدیدی نیست.

معاون زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا با این گفته‌ها می‌توانیم پس از گذشت ۴۰ سال از انقلاب شاهد حضور یک خانم در رأس قوه مجریه باشیم، عنوان کرد: این سوال را باید از شورای نگهبان پرسید، اگر آنها ایرادی به این موضوع نداشته باشند، خانم‌ها می‌توانند رئیس‌جمهور شوند.

وی با بیان اینکه قانون اساسی ظرفیت حضور زنان در امور سیاسی را مشخص کرده است، عنوان کرد: اگر مذاکرات قانون اساسی را هم نگاه کنید، مشاهده خواهید کرد که قانون‌گذار اصلا با همین هدف کلمه رجال را نوشته است که قابلیت استفاده دوگانه داشته باشد، برای همین هم به نظر من مانعی از قبل نبوده است.

ابتکار در پاسخ به سوالی دیگر مبنی بر این‌که در شرایطی که برخی ادعا می‌کنند مسئولان نمی‌توانند کشور را اداره ‌کنند، آیا یک رئیس‌جمهور زن می‌تواند این کار را انجام دهد، گفت: اولا من این را قبول ندارم که مسئولان نمی‌توانند کشور را اداره کنند، مسئولان در سخت‌ترین شرایط کشور را جمع کردند، آقای رئیس‌جمهور در حال حاضر در شرایط بسیار سخت که بی‌شباهت با روزهای اول جنگ نیست، کشور را اداره می‌کند.

وی با بیان این که کمبودها، سختی‌ها و کاستی‌هایی وجود دارد، اظهار داشت: بخشی از کمبودها و کاستی‌ها متعلق به جنگ اقتصادی است، بخش دیگرش متعلق به مشکلات کروناست و بخش دیگرش مشکلات مدیریتی است و این مولفه‌ها را کسی نمی‌تواند انکار کند.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: بالاخره کشور مشکلاتی دارد اما این که بگوییم کشور خوب اداره نشده است یا نمی‌توانند اوضاع را جمع کنند، به نظرم مطلب درستی نیست؛ چراکه ما امروز با جنگ روانی مواجه هستیم که شاید مانندش را حتی در روزهای دفاع مقدس هم نداشتیم.

وی خاطرنشان کرد: امروز از هر گوشی همراهی مطالب شبکه‌های بین‌المللی خارجی دنبال می‌شود که بیش از ۹۰ درصد این مطالب فیک‌نیوز، ساختگی و دروغ هستند که در برخی موارد جریان داخلی هم سوار این مسائل می‌شود.

ابتکار تاکید کرد: معتقدم کسی تردید ندارد خانم‌ها توانمند هستند؛ در حال حاضر  تعداد مدیران زن در این دولت از حدود ۱۲ درصد به ۲۳ درصد رسیده است و در رده عالی ما ۹۷ نفر مدیر زن داریم، امروز خانم‌ها در همه سطوح شایستگی خودشان را نشان داده‌اند و از شعار و حرف رد شده‌اند.

وی درباره اینکه آیا برای انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت نام خواهد کرد یا خیر، گفت: خیر، برنامه‌ای برای ثبت نام در انتخابات ریاست‌جمهوری  ندارم.