دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: طرح جدید آمریکا و اسرائیل در محاصره ایران با شکستی بزرگتر در منطقه روبرو خواهد شد.

واکنش محسن رضایی به طرح جدید آمریکا و اسرائیل علیه ایران
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام صبح امروز (سه‌شنبه) در «همایش بین المللی افول آمریکا، روند گذشته و تحولات آینده» که در محل لانه جاسوسی برگزار شد ضمن تشکر از پژوهشگاه شهید صدر، اظهار داشت: موضوع افول آمریکا به چند دلیل با ملت و نظام ما مرتبط است. اولین دلیل آن این است که مانع بزرگ پیشرفت ملت ما آمریکا است. رژیمی که سال‌ها قبل از انقلاب و بیش از ۴۰ سال بعد از انقلاب جلوی پیشرفت ملت ما را گرفته است.

وی عنوان کرد: انقلاب ما در دنیا و جهان حرف‌های تازه‌ای دارد فلذا افول آمریکا برای ما یک مسأله مهم اعتقادی است. طی ۲۰۰ سال اخیر که اروپا و آمریکا به غرب آسیا آمدند با همه کشورهای منطقه به ویژه ایران از موضع ارباب و نوکری برخورد کرده‌اند. تعبیر زشت ترامپ در برخورد با حکام عربستان یکی از صحنه‌های تلخ تحقیر ملت‌های مسلمان بوده است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: رفتار خودخواهانه و از موضع خودپرستی امروز دامن خود آنها را گرفته است و تکبر و خودخواهی آنها به حدی رسیده است که پا را بر گلوی مردم خود می‌گذارند و به جان و مال آنها تعرض و به شخصیت‌شان بی‌احترامی می‌کنند. اقتصاد آنها نیز در یک رقابت نفس‌گیر با اقتصادهای دیگر در حال افول است.

رضایی افزود: نداشتن هزینه نگهداری نیروهای سرکوبگر در خارج از مرزها و دلارهای بی‌پشتوانه بحران‌های اقتصادی ایجاد کرده و در آینده مانند بمب ساعتی عمل خواهد کرد. در دولت صلح طلب اوباما و در دولت جنگ طلب ترامپ قدرت نظامی و قدرت دفاعی و امنیتی کاهش یافته است و به همین دلیل آمریکا رهبری خود را در جهان از دست داده است.

وی خاطرنشان کرد: طرح جدید آمریکا و اسرائیل در محاصره ایران با شکستی بزرگ‌تر در منطقه روبرو خواهد شد. بحران سیاسی درون آمریکا و کشورهایی مثل فرانسه حکایت از یک بحران فلسفی، اعتقادی و ارزشی در غرب دارد. شنیدن صدای جدایی طلبی ایالت‌هایی از آمریکا و حتی طرح پیش‌بینی‌هایی از قبیل تبدیل شدن اتحادیه‌های مشترک المنافع نشان از فروپاشی آمریکا دارد. در آمریکا نظام سیاسی ظالمانه است و نبود عدالت در کنار آزادی عمل، باعث سقوط آنها خواهد شد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: آزادی و اختیار بدون عدالت به ظلم مدنی و زیر پا گذاشتن حقوق مردم در جهان تبدیل شده است. آزادی و عدالت نیز هر دو بدون انسانیت الهی به جایی نخواهد رسید و همه اینها بدون هم دروغی بیش نیست. آینده بشریت در گرو نظراتی است که آزادی و عدالت را تفسیر و پیاده‌سازی کند. امروز ما بحران فلسفی را در تئوری پردازان غربی کاملاً مشاهده می‌کنیم.

رضایی ادامه داد: همان‌هایی که دیروز از بهشت لیبرالیسم صحبت می‌کردند امروز از پایان آن سخن می‌گویند. نبود عدالت و آزادی پایان غرب خواهد بود. آنچه به کشور و جامعه ما مربوط می‌شود از دو بعد قابل بررسی است. اولین مورد این است که افکار آمریکایی در اداره کشور و تاکید آنها بر تحریم‌های آمریکایی منافع ملت ما را به خطر انداخته است‌. امروز ما باید نگاه جدیدی به رویکردها و اندیشه‌های اداری و اقتصادی کشور بیاندازیم.

وی خاطرنشان کرد: وقتی صاحبان اصلی اقتصاد سرمایه داری و نظام‌های اقتصادی غربی در حال فروپاشی هستند بسیار تعجب آور است که چرا باید در ایران از آنها استفاده شود. نکته دوم این است که اگر بخواهیم در برابر افول آمریکا جهش پیدا کنیم باید در زمینه اقتصاد، علم و فناوری و همه زمینه‌ها قوی شویم. خوشحالی ما از افول آمریکا کافی نیست بلکه باید در استفاده از قدرت فناورانه در ادامه زندگی خود و حضور در منطقه جدی باشیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: افول آمریکا باید با تقویت جمهوری اسلامی و اقتصاد و علوم و فنون در ایران همراه باشد. اگر صرفاً نظاره‌گر افول آمریکا باشیم و قدرت‌های دیگر جای افول آمریکا در منطقه را پرکنند نظاره‌گری بیش نخواهیم بود. بدون بهره بردن از علوم و فنون و دانش‌های جدید نمی‌توانیم از افول آمریکا استفاده کنیم.