سفیر ایران در آذربایجان گفت: سید عباس ‎عراقچی به عنوان فرستاده ویژه رئیس جمهوری اسلامی ایران امشب در صدر هیاتی به ‎باکو سفر می کند.

عراقچی به باکو می‌رود
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

سید عباس موسوی در توییتی با اعلام این خبر نوشت: وی قرار است فردا در خصوص آخرین تحولات روابط دو جانبه، درگیری های جاری در منطقه و ابتکار ایران برای حل مناقشه و سایر موضوعات با مقامات ارشد جمهوری آذربایجان گفت‌وگو و رایزنی کند.

سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان نیز امروز از سفر عراقچی به مناطق مرزی استان اردبیل به منظور پیشبرد ابتکار ایران برای حل مناقشه قره باغ و در گیری‌های به وقوع پیوسته بین جمهوری آذربایجان و جمهوری ارمنستان خبر داد.

خطیب‌زاده گفت: سفر منطقه ای سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزارت امور خارجه به عنوان فرستاده ویژه جمهوری اسلامی ایران و به منظور پیشبرد ابتکار ایران برای حل مناقشه قره باغ و در گیریهای به وقوع پیوسته بین جمهوری آذربایجان و جمهوری ارمنستان است.

وی افزود: دکتر عراقچی علاوه بر حضور در مناطق مرزی و اطلاع از آخرین شرایط میدانی سفرهایی را به باکو، مسکو، ایروان و آنکارا در برنامه خواهد داشت.

سید عباس عراقچی امروز از مناطق مرزی استان اردبیل با جمهوری آذربایجان در شهرستان اصلاندوز مغان بازدید کرد.

وی هدف سفر خود به منطقه را بازدید از مناطق مرزی اصلاندوز و خداآفرین در نزدیکی مناطق مورد مناقشه نیروهای ارتش جمهوری آذربایجان و ارمنستان اعلام کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران بر روی رودخانه مرزی ارس ابنیه آبی و برقی مهمی دارد و در جریان این سفر موقعیت مرز و ابنیه‌ مورد بازدید قرار خواهد گرفت.

معاون سیاسی وزیر امورخارجه اضافه کرد: برای جمهوری اسلامی ایران امنیت مناطق مرزی، سدها و ابنیه مرزی بسیار مهم و خط قرمز بوده و نباید در جریان مناقشه دو همسایه شمالی آسیبی به آنها وارد شود.