سفارت آمریکا در سوریه با انتشار بیانیه‌ای از نماینده ویژه این کشور در امور سوریه ادعاهایی را علیه ایران و روسیه مطرح کرد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

صفحه سفارت آمریکا در سوریه در بیانیه ای به نقل از جیمز جفری، نماینده ویژه آمریکا در امور سوریه  بیانیه‌ای منتشر کرد که در آن اتهاماتی علیه ایران و روسیه مطرح شده است. 
جفری در این بیانیه گفته است: ما از این افزایش خطرناک تنش ها توسط نیروهای وابسته به حکومت(سوریه) و نقض آشکار معاهده آتش بس ۵ مارچ در ادلب بسیار نگران هستیم. حکومت اسد به همراه ایران و روسیه متحدان آن در جست و جوی مداوم یک پیروزی نظامی، ثبات مناطق اطراف را تهدید می کنند. 

در این بیانیه ادعا شده است: عملکرد نیروهای وابسته به حکومت درگیری را طولانی تر کرده و رنج مردم سوریه را عمیق تر می کند. ما حمایت‌مان از درخواست‌های آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل و پدرسون نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه برای آتش بسی ملی طبق قطعنامه ۲۲۵۴ شورای امنیت سازمان ملل را تکرار می‌کنیم. 

این مقام آمریکایی همچنین گفت: زمان آن رسیده است که حکومت اسد و متحدان آن به جنگ بی جهت و بی رحمانه علیه مردم سوریه پایان دهند.  روند سیاسی تشریح شده دز قطعنامه ۲۲۵۴ تنها راه به سمت صلح،  ثبات و امنیت مردم سوریه است. 
بر اساس این گزارش،  این ادعا در حالی مطرح می شود که مقامات ایران تاکید کرده اند نیروهای نظامی ایران تنها با درخواست دولت سوریه به صورت مستشاری و برای مبارزه با تروریسم در این کشور حضور دارند و به اذعان مقامات آمریکایی متحدان آمریکا در خاورمیانه برای تغییر نظام در سوریه، به شکل‌گیری گروه‌های تروریستی کمک کرده‌اند.