وزیر اقتصاد گفت: از سهامداران خواهش می‌کنم با تامل نسبت به خرید و فروش سهام خود اقدام کنند، سهامداران بدانند که امروز سهام ارزنده خود را می‌فروشند و با تامل در این بازار صبر کنند تا مجبور به ارزان فروشی نشوند.

توصیه جدید وزیر اقتصاد به بورس بازان
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

فرهاد دژپسند وزیر اقتصاد در حاشیه جلسه با کمیسیون اقتصادی و نمایندگان مجلس با بیان اینکه یکی از ارکان بازار سرمایه شورای‌عالی بورس است، گفت: ریاست این شورا با وزیر اقتصاد است که این شورا وظیفه سیاستگذاری دارد و از دیگر ارکان بازار، سازمان بورس است که وظیفه آن نظارت عملیاتی است و نهاد ناظر در بازار سرمایه سازمان بورس و اوراق بهادار است.

وی با اشاره به گفت‌وگو با نمایندگان مجلس درباره وضعیت موجود بازار سرمایه گفت: چند روزی است که وضعیت شاخص خوب نیست اما باید بدانیم هر تصمیمی در بازار سرمایه تاثیرگذار است به طور مثال بحث افزایش نرخ سود را داشتیم که خوشبختانه بلافاصله از سوی بانک مرکزی تکذیب شد البته موضوع بسیار مهم این است که تاثیرگذاری نرخ سود بر نقدینگی قطعیت ندارد.

وزیر اقتصاد با تاکید براینکه نهادهای نظارتی و حاکمیتی در بازار سرمایه موفقیت‌هایی به‌دست آوردند، گفت: مهم‌ترین موفقیت ریل‌گذاری قوانین در بازار سرمایه بود همچنین درحال‌حاضر از ۳۲۰ شرکت در بورس ۱۸۲ شرکت کارگزار دارند یعنی بازارگردان دارند به این معنا که ما امروز بازارساز داریم و می‌توانیم اوراق تبعی داشته باشیم.

دژپسند گفت: خبر خوش من به سهامداران این است که شاهد افزایش نرخ سودآوری شرکت‌ها هستیم. شرکت‌های بورسی از بنگاه‌های گلچین و صادراتی هستند که درحال‌حاضر نرخ رشد سود برخی از آنها بیش از ۳۰۰ درصد بوده است.

وی ادامه داد: p/e برخی از شرکت‌ها به ۴ رسیده است که این عدد بسیار خوبی است.

دژپسند با تاکید بر اینکه از سهامداران خواهش می‌کنم با تامل نسبت به خرید و فروش سهام خود اقدام کنند، گفت: سهامداران بدانندکه امروز سهام ارزنده خود را می‌فروشند و با تامل در این بازار صبر کنند تا مجبور به ارزان فروشی نشوند.

وی افزود: عده‌ای می‌گویند چرا از بازار حمایت نمی‌شود اما حمایت ما در بازار ایجاد قوانین و مقررات و اصلاح آنها است و بهترین حمایت اطلاع‌رسانی از وضعیت بازار می‌تواند باشد.

وزیر اقتصاد گفت: وقتی از سودآوری شرکت‌ها اطلاع‌رسانی می‌کنیم یعنی این شرکت‌ها اعتبارآور هستند و نباید سهام آ‌نها ارزان به فروش برود.

وی تاکید کرد: البته بنده به عنوان یک مقام مسئول به سهامداران نه می‌گویم بفروشید نه می‌گویم بخرید.