دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار با دبیر کل جنبش مقاومت اسلامی نجباء عراق بر حمایت ایران از سیاست اخراج آمریکا از منطقه تاکید کرد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش مجمع تشخیص مصلحت نظام، محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام صبح امروز ( چهارشنبه) با شیخ اکرم کعبی دبیرکل جنبش نجبا دیدار و گفتگو کرد.

در ابتدای این دیدار که با قرائت فاتحه برای شهدای جبهه مقاومت بویژه حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی‌المهندس آغاز شد، حجت الاسلام و المسلمین کعبی به ارائه گزارشی از اوضاع عراق و مواضع و دستاوردهای جنبش مقاومت اسلامی نجبا پرداخت.

وی در این دیدار ضمن تقدیر از گزارش شیخ کعبی گفت: از مجاهدت‌های جنابعالی و رزمندگان جبهه مقاومت اسلامی در عراق قدردانی می کنم و امیدوارم تلاش و ایثار شما مورد رضایت حضرت ولی عصر(عج) قرار بگیرد. سلام من را به مجاهدان نجبا در عراق برسانید و بگویید ما دعاگوی شما هستیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: با شما در اینکه آمریکا شر مطلق است هم‌نظر هستم. این شر قبلا نصیب سایر ملت‌ها می شد اما اکنون دامن مردم آمریکا را گرفته است. نیروهای آمریکایی‌ قبلا در سایر کشورها دست به جنایت و فشار می زدند امروز علیه معترضان در داخل آمریکا فشار اعمال می کند و همانطور که مردم جهان و مسلمانان علیه امریکا قیام کردند حالا مردم آمریکا علیه سیاست‌های نظام سلطه برخاسته اند و از قیام ما و شما در داخل آمریکا پشتیبانی می‌کنند.

رضایی افزود: مبارزات و اعتراضات افزایش چشمگیری پیدا کرده و آمریکا راهی جز خروج از منطقه نخواهد داشت و به راه انداختن نمایش روابط کشورهای خائن عربی با رژیم صهیونیستی به آنها کمک نخواهد کرد. آنها می خواهند با این اتحاد شوم جلوی مقاومت اسلامی بایستند اما به برکت بیداری ملتها در عراق موفق نخواهدشد.

وی افزود: الحمدالله مرجعیت در عراق، حشدالشعبی و مردم بیدار به عنوان سه رکن مقاومت مطرح هستند و کاری که در امارات و بحرین صورت گرفت در عراق روی نخواهد داد. عراق آینده خوبی دارد. حمایت از عراق مستقل، قوی و یکپارچه، سیاست جمهوری اسلامی است و ان شا الله روز به روز عراق مستقل تر، یکپارچه تر و قوی تر خواهد شد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: سالهای آینده سالهای توسعه جبهه مقاومت است و نه تنها آمریکا از منطقه اخراج خواهد شد بلکه طرح سازش آل سعود، بحرین و امارات با غاصبان قدس شریف با شکست موجه خواهد شد. جبهه مقاومت اجازه نخواهد داد که اسرائیل جانشین آمریکا در منطقه شود و این هدف با استقلال کشورها از آمریکا صورت خواهد پذیرفت. عربستان، بحرین و امارات نیز باید از آمریکا جدا شوند و سالهای آینده جدال بر سر جدایی از آمریکا خواهد بود. ما از فعالیت های جنبش اسلامی مقاومت در عراق حمایت می کنیم.

در این دیدار شیخ اکرم کعبی با ابراز رضایت از دیدار مجدد با دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: آمریکا به منظور ایجاد ناامنی در تلاش است که رهبران مقاومت مردمی عراق و اماکن مهم را هدف قرار دهد تا شکست های خود را در منطقه جبران کند.

دبیر کل نجبا گفت: سفارت آمریکا در عراق کانون فتنه ها برای به راه اندازی جنگ داخلی و تجزیه عراق است. ما به گروه ها و احزاب عراقی می گوییم که مذاکره با آمریکا که عهدشکنی اش در برجام آشکار شد، بی فایده خواهد بود و به زودی آمریکا از عراق اخراج خواهد شد.

وی با اشاره به انتخابات آمریکا گفت: ما معتقدیم هر کس در انتخابات آمریکا پیروز شود مهم نیست، آمریکا شر مطلق است و سیاست های استعماری آن با ترامپ یا بایدن تغییر نخواهد کرد. می خواهیم عراق را با قدرت از سیطره آمریکا خارج کنیم.