در پژوهشی که تیمی از دانشمندان «مرکز پزشکی دانشگاه مریلند آمریکا» (University of Maryland Medical Center) آن را به انجام رساندند، زنجبیل می‌تواند مشکلاتی را برای زنان به همراه داشته باشد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

زنجبیل می‌تواند باعث «مشکلات گوارشی و افزایش خونریزی در طی چرخه قاعدگی برای زنان» شود؛ همچنانکه ممکن است روی روده‌ها تأثیر گذاشته و سبب اسهال شود.

بر اساس یافته‌های این محققان، زنان باردار نباید حتی در مقادیر کم، زنجبیل مصرف کنند؛ چرا که احتمال سقط جنین را افزایش می‌دهد.

در مقابل پایگاه «Bold sky» در گزارشی، به برخی از فواید غذایی نوشیدنی طبیعی درست شده از زنجبیل و تأثیرات آن بر سلامتی و درمان بسیاری از بیماری‌ها اشاره کرد.

در این گزارش آمده است: در زمستان، همه ما تصوری از یک فنجان دم کرده چای زنجبیل را داشته ایم. زنجبیل به طور گسترده در طول سال در بازار موجود است و امروزه، یکی از رایج‌ترین چاشنی‌های موجود در جهان است؛ چاشنی که به ماده‌ای ایده آل برای درمان بیماری‌های مختلف بدل شده است.

به نوشته این پایگاه، زنجبیل یکی از گیاهان گلداری است که معروف است منبع آن از چین بوده و از خانواده «زنجبیلیان» است. برای قرن ها، رومی‌ها، هندی‌ها و چینی‌ها از زنجبیل برای درمان بسیاری از بیماری‌ها استفاده می‌کردند. زنجبیل با مزایای فراوانی برای سلامتی از جمله کاهش خطر دیابت، بیماری قلبی، چاقی و در عین حال تغذیه مو و تقویت پوست سالم در ارتباط است. جالب اینجاست که در قرن اول میلادی، زنجبیل از طریق تجارتی پر سود راهی اروپا شد.

مهمترین فواید نوشیدنی درست شده با زنجبیل عبارتند از:

-  بهبود گردش خون  و دفع سموم بدن

-  رفع اختلالات دستگاه گوارش ؛ چرا که آن سرشار از فیبر و مواد شیمیایی گیاهی است که هضم غذا را تسهیل می‌کند.

بهبود  سلامت قلب و عروق خونی  و جلوگیری از بیماری‌های قلبی

- زنجبیل به  جلوگیری از سرطان‌های معده، خون، پوست، لوز المعده، روده بزرگ، پستان و کبد  کمک می‌کند؛ زیرا حاوی فلاونوئیدها است که نقش اصلی در جلوگیری از ظهور سرطان دارد؛ چرا که فعالیت آنزیم را تنظیم می‌کند وسمیت ژنی را از بین می‌برد.

- به  کاهش بلغم و بازکردن مجاری تنفسی  کمک می‌کند.

- میزان  چربی‌ها و کلسترول  را در خون کاهش می‌دهد.

- به درمان آرتروز به ویژه « آرتریت روماتوئید » کمک می‌کند.

می‌توان از نوشیدنی زنجبیل برای درمان برخی بیماری‌های پوستی مانند «اگزما» و خارش پوست استفاده کرد؛ چرا که سرشار از ویتامین C است.