کمیته حقوق بشر مجلس شورای اسلامی با محکوم کردن اقدام رییس جمهور فرانسه در حمایت از توهین به پیامبر اسلام (ص) تاکید کرد که این اقدام مذموم می تواند تهدید کنده صلح و امنیت بین المللی و هشدار جدی برای سازمان ملل متحد باشد پس باید سازمان ملل متحد چاره اندیشی مؤثری برای مقابله با این اقدامات سخیف انجام دهد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:


بیانیه کمیته حقوق بشر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در محکومیت اقدام رئیس جمهور فرانسه در حمایت از توهین به پیامبر اسلام (ص) به شرح زیر است:

«هو الذی بعث فی الأمیین رسولا منهم یتلوا علیهم آیاته ویزکیهم و یعلمهم الکتاب و الحکمة وإن کانوا من قبل لفی ضلال مبین

پیامبران الهی با پیام صلح و دوستی و همزیستی مسالمت آمیز تمام انسان‌ها را به سوی کمال و تعالی دعوت کرده اند. بر اساس آموزه های قرآن شریف، خداوند متعال پیامبران عظیم الشان را مبعوث نمود تا با تزکیه و تعلیم کتاب و حکمت به هدایت بشریت بپردازند (بقره ۱۲۹) و از ضلالت و تاریکی نجاتشان دهند. (ابراهیم 1) خداوند متعال در هر امتی پیامبری برانگیخت تا به آنان بگویند خدا را بپرستید و از پرستش غیر خدا (طاغوت) | خودداری کنید. گروهی هدایت یافتند و گروه دیگر (از طریق عناد و لجاج) شایسته‌ی گمراهی و ضلالت شدند؛ (نحل آیه ۳۹) همان کسانی که با گستاخی تمام به خود اجازه می دهند به پیامبری که مردم هم عصر ش او را محمد امین می خواندند و در مهربانی شهره آفاق بود، اهانت کنند.

در هیچ کدام از ادیان توحیدی مجوزی برای تحقیر، توهین و انجام رفتاری خلاف شأن و کرامت انسانی وجود ندارد و موحدان واقعی اثبات کرده اند که با تأسی به آموزه های دینی مدافعان واقعی کرامت، حقوق و آزادی بشریت هستند. بدون شک هر فردی که خلاف این امر عمل کند نه تنها هیچ نسبتی با ادیان الهی ندارد بلکه به حداقل اصول انسانی نیز پای بند نبوده است.

طبق اصول و قواعد حقوق بشر بین المللی (ماده ۱۸ میثاق حقوق مدنی و سیاسی) رعایت و حفظ سلامت و اخلاق عمومی و حقوق و آزادی های اساسی دیگران از نکات بسیار مهم در تحدید بیان و اظهارات افراد می باشد اما موجب تأسف است که در جهان امروز افرادی با نقض قوانین بین المللی حقوق بشر به مقدسات اسلامی از جمله قرآن شریف و پیامبر عظیم الشأن اسلام اهانت می کنند و مورد حمایت بعضی از مسئولین جاهل قرار می گیرند.

بدون شک اظهارات سخیف رئیس جمهور مکرون به بهانه آزادی بیان، احساسات یک میلیارد و نهصد میلیون مسلمان را جریحه دار کرده و موجبات تنفر پراکنی در جامعه جهانی را فراهم کرده است، اقدام مذمومی که می تواند تهدید کنده صلح و امنیت بین المللی و هشدار جدی برای سازمان ملل متحد باشد. همانطور که در ماده (۲۰) میثاق حقوق مدنی و سیاسی تصریح شده است: هر گونه دعوت (ترغیب) به کینه (تنفر) ملی یا نژادی یا مذهبی که محرک تبعیض یا مخاصمه یا اعمال زور باشد به موجب قانون ممنوع است.

بنابراین کمیته حقوق بشر مجلس شورای اسلامی ضمن محکومیت شدید این اقدامات غیرقانونی و غیر عقلانی، انتظار دارد سازمان ملل متحد چاره اندیشی مؤثری برای مقابله با این اقدامات سخیف انجام دهد.»