روزنامه آمریکایی گزارش داد که مدیر اطلاعات ملی آمریکا در نشست خبری خود درباره مداخله ادعایی ایران و روسیه در انتخابات، مواردی را مطرح کرده که در متن مشترک با دیگر سازمانهای اطلاعاتی این کشور نیامده بود.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش فارس، «جان رتکلیف» مدیر سازمان امنیت ملی آمریکا در نشست خبری هفته گذشته که ایران را به دخالت در انتخابات آمریکا و "ضربه به دونالد ترامپ" رئیس جمهور این کشور متهم کرد اظهاراتی را مطرح کرده که خارج از متن هماهنگ شده با دیگر روسای سازمانهای اطلاعاتی آمریکا بود.

براساس گزارش پایگاه خبری پالتیکو، دو مقام ارشد دولتی آشنا به این مساله گفته‌اند، اشاره رتکلیف به ترامپ(آسیب به کمپین ترامپ) در اظهاراتی که از قبل برای صحبت درباره مداخلات خارجی در انتخابات آمریکا آماده شده بود و به «کریس ری» رئیس سازمان اف بی آی و «کریس کربس» رئیس پارتمان حملات سایبری نشان داده شده و مورد هماهنگی قرار گرفته بود، وجود نداشت.

این گزارش افزود: کریس ری و کریس کربس موقع سخنرانی رتکلیف درست پشت سر او ایستاده بودند و حامی این ایده بودند که به طور کلی رای دهندگان آمریکایی را از یک عملیات نفوذ آگاه کنند اما از اظهارات دیگر رتکلیف که در متن نیامده بود متعجب و شگفت زده شدند. 

مدیر اطلاعات ملی آمریکا در این نشست خبری مدعی شده بود که ایران و روسیه تلاش کردند تا در انتخابات ۲۰۲۰ ریاست جمهوری آمریکا مداخله کنند.

وی که در کنفرانس خبری درباره موضوع امنیت انتخابات ریاست جمهوری صحبت می‌کرد، افزود: «ایران و روسیه بخشی از اطلاعات مشارکت کنندگان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را در اختیار دارند.»

این مقام آمریکایی در ادامه ادعاهایش گفت که تهران اقدام به ارسال ایمیل‌هایی به مشارکت کنندگان در انتخابات با هدف ارعاب آنها، شعله ور کردن ناآرامی‌های اجتماعی و آسیب رساندن به دونالد ترامپ رئیس جمهور کنونی آمریکا کرده است و به رای دهندگان دموکرات گفته‌اند که به ترامپ رای بدهند وگرنه به سراغ آنها خواهند رفت.

پالتیکو افزود، رتکلیف این ایملها را به ایران نسبت داد اما گفت که آنها برای نفوذ به رای دهندگان، شورش عمومی و ضربه به ترامپ طراحی شده بودند. این اظهارات این سوالات را به وجود می آورد که چگونه تهدید دموکراتها به رای دادن به ترامپ می‌تواند به ترامپ آسیب وارد کند؟ و چگونه جامعه اطلاعاتی آمریکا در عرض 24ساعت به چنین نتیجه‌ای رسیده است؟

براساس گزارش پالتیکو، کربس در یک گفت‌وگوی جداگانه به خبرنگاران گفته، نشست خبری هفته پیش برای اعلام پیروزی تحلیلگران دولتی و بخش خصوصی تنظیم شده بود که توانسته بودند در عرض چند ساعت کشف کنند که این عملیات نفوذ کار هکرهای ایرانی بوده، درحالیکه معمولا چندین ماه طول میکشد تا کارشناسان با اطمینان منشا حملات سایبری را کشف کنند.

در ایمیلهای ذکر  شده، هکرها به گروه «پسران مغرور» اشاره کرده بودند که ترامپ اسم آنها را در مناظره خود با بایدن آورده بود.

به گفته این منابع آگاه، این نیز بخش دیگری بود که رتکلیف خارج از متن عمل کرد. با اینکه اشاره به اسم پسران مغرور در متن سخنرانی رتکلیف آمده بود وی آن را در اظهاراتش از قلم انداخت.

گروه افراطی طرفدار برتری سفیدپوستان به نام «پسران مغرور» از حامیان پر و پا قرص ترامپ محسوب می‌شوند که حتی به عدم پذیرفتن نتیجه انتخابات در صورت شکست ترامپ تهدید کرده‌اند.