سخنگوی وزارت امور خارجه از سفر وزیر امور خارجه به آمریکای لاتین خبر داد و گفت: محمد جواد ظریف فردا برای شرکت در مراسم تحلیف رییس جمهوری جدید بولیوی عازم این کشور خواهد شد. کوبا و ونزوئلا مقاصد بعدی ظریف در این سفر هستند.

ظریف فردا عازم‌ آمریکای لاتین می‌شود
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

«سعید خطیب‌زاده» صبح امروز در نخستین نشست مجازی خود با اصحاب رسانه، فرارسیدن میلاد رسول اکرم (ص) و هفته وحدت، گفت: امیدوارم در هفته وحدت برخی از مسائل جهان اسلام به همت نخبگان جهان اسلام و کسانی که دل در گرو وحدت دارند، حل شود.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: موج کرونا هموطنان ما را درگیر کرده و به احترام پروتکل‌های موجود، نشست خود را مجازی برگزار می‌کنیم.

خطیب زاده با اشاره به سالروز ۱۳ آبان اظهار داشت: فردا ۱۳ آبان است که سه رخداد مهم دارد، از تبعید امام (ره)، کشتار دانش‌آموزان و در نهایت، اشغال لانه جاسوسی که انقلاب دوم نامگذاری شده است. فکر می‌کنم میزان دشمنی آمریکا نشان‌دهنده آن است که همچنان لجوجانه بر سیاست‌های غلط خود پافشاری می‌کند و تا سلطه هست، مقاومت هم هست.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی با اشاره به تحولات سیاست خارجی طی هفته‌های گذشته تصریح کرد: روز ۶ آبان سفر سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه به منطقه برای پیگیری طرح صلح ایران انجام شد. سی‌ام مهر ماه نیز گفت‌وگوی تلفنی ظریف برای تبریک رییس‌جمهوری جدید بولیوی و ۲۹ مهر سخنرانی وزیر خارجه را در نشست شورای امنیت سازمن ملل متحد را داشتیم.

 وی افزود: محمد جواد ظریف از فردا عازم یک سفر به آمریکای لاتین برای شرکت در مراسم تحلیف رئیس‌جمهور جدید بولیوی خواهد شد و بعد ازآن به کوبا و ونزوئلا سفر خواهد کرد.