وزیر خارجه کشورمان تصریح کرد که ایران «تحت هیچ شرایطی» مذاکره مجدد در مورد مفاد برجام را مد نظر ندارد.

اظهارات ظریف درخصوص مذاکره در آستانه انتخابات آمریکا
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

«محمدجواد ظریف» وزیر خارجه کشورمان در گفت‌وگو با شبکه سی‌بی‌اس نیوز، تصریح کرد که ایران از میان «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری فعلی آمریکا و «جو بایدن» رقیب دموکرات وی هیچ کدام را ترجیح نمی‌دهد و این برعهده مردم آمریکاست که ارجح خود را تعیین کنند. ما دخالت نمی‌کنیم.

ظریف در عین حال گفت که اظهارات اردوگاه بایدن امیدبخش‌تر بوده است. اما باید منتظر باشیم و ببینیم.

به گزارش اسپوتنیک، وزیر خارجه ایران گفت: «آنچه که برای ما مهم است، نحوه رفتاری است که کاخ سفید بعد از انتخابات دارد، نه وعده‌ها و شعارهایی که داده می‌شود. مهم، رفتار آمریکا است. اگر آمریکا تصمیم بگیرد که رفتار مخرب خود را علیه ایران متوقف کند، صرف نظر از اینکه چه کسی در کاخ سفید مستقر باشد، ماجرا فرق خواهد کرد».

ظریف بار دیگر مذاکره مجدد با آمریکا بر سر برجام را رد کرده و گفت که اگر می‌خواستیم مذاکره مجدد را انجام بدهیم، چهار سال پیش آن را با دونالد ترامپ انجام می‌دادیم. ایران «تحت هیچ شرایطی» مذاکره مجدد در مورد مفاد برجام را مد نظر ندارد.

ظریف افزود که کارزار فشار حداکثری و تحریم‌های آمریکا به ایران آسیب زده است اما آن نوع تغییر سیاسی را که آمریکا می‌خواست، ایجاد نکرد، خواه تغییر رژیم که خواست بخش خاصی از دولت فعلی آمریکا بود، خواه آنچه که ترامپ می‌خواست که همانا تسلیم ایران و تحمیل شرایط مذاکره بود.

وی تصریح کرد که ایران در انتخابات آمریکا دخالت نمی‌کند. ترامپ تنها فردی است که مهمترین و موثرترین اهانت‌ها را به سیستم انتخاباتی آمریکا کرده است. هر کسی که به تضعیف دموکراسی آمریکا علاقه‌مند باشد فقط از ترامپ خواهد خواست که به صحبت درباره تقلب و تخلف‌ها در رای‌گیری پستی و مسائل دیگری از این قبیل ادامه دهد.

وزیر خارجه ایران در خصوص برخی ادعاها مبنی بر دخالت ایران در انتخابات آمریکا، گفت که آن‌ها یادداشتی برای ما فرستادند که مسخره است.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر این‌که پیام آمریکا چه بوده است، گفت که پیام این بود که آمریکا دخالت در انتخابات خود را تحمل نخواهد کرد. این دقیقا شیوه‌ای است که خود آمریکا در پیش می‌گیرد.