وزیر اطلاعات گفت: این وزارتخانه با هر حرکتی که بین مسلمانان اختلاف ایجاد کند و امنیت جامعه را بخواهند به خطر بیندازند و دست به ماشه ببرند، برخورد جدی می‌کند.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 آیت الله سید محمود علوی روز سه شنبه همزمان با میلاد رسول اکرم(ص) در همایش وحدت مسلمانان که با حضور علمای اهل سنت و تشیع استان بوشهر و هرمزگان و فارس در منطقه چهارم نیروی دریایی سپاه در عسلویه برگزار شد اظهار داشت: وحدت بین شیعه و سنی در منطقه جنوب امر تازه‌ای نیست بلکه سال‌های سال است مردم شیعه و سنی با هم زندگی می‌کنند و نسب خانوادگی دارند و این وحدت و برادری و صمیمیت جان تازه‌ای گرفته است.

وزیر اطلاعات افزود: وفاق و همدلی و صمیمیت عامل وحدت یک ملت است، پس نباید دچار اختلاف شد؛ افرادی هم که در طبل اختلاف می‌کوبند، طعمه گرگ‌ها می‌شوند؛ امت اسلام که از خدا و پیامبر اطاعت میکنند نباید به جان یکدیگر بیفتند.

علوی با اشاره به اختلاف‌افکنی دشمنان بین مسلمان گفت: سیاست دشمن در خاورمیانه تقویت اسرائیل و تضعیف مسلمانان است؛ هروقت باهم باشیم و وحدت یکپارچه خود را حفظ کنیم، این سرویس‌ها ناامید می‌شوند و به مقصد شوم خود نمی‌رسند.

وی با هشدار به گروه‌های اختلاف‌افکن بین شیعه و سنی، تصریح کرد: وزارت اطلاعات با هر حرکتی که بین مسلمانان اختلاف ایجاد کند و امنیت جامعه را بخواهند به خطر بیندازند و دست به ماشه ببرند، برخورد جدی می‌کند.

آیت الله علوی وزیر اطلاعات صبح امروز به دعوت حجت الاسلام گنجی امام جمعه شهر گله دار و به منظور شرکت در مراسم هفته وحدت وارد فرودگاه عسلویه شد.
حجت الاسلام گنجی امام جمعه شهر گله دار و مهندس خرم‌دل مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس و مهندس دراهکی رئیس حراست ارشد منطقه ویژه پارس و مسئولان امنیتی شهرستان های همجوار پارس جنوبی از دکتر علوی استقبال کردند.