یک شبکه آمریکایی به نقل از منابع ارشد در کاخ سفید گزارش داد رئیس‌جمهور این کشور زمانی که مطمئن شود شانسی برای پیروزی ندارد، شکست را می‌پذیرد و به انتقال مسالمت‌آمیز قدرت متعهد می‌شود.

زمان پذیرش شکست در انتخابات توسط ترامپ
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

در حالی که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا هنوز پیروزی «جو بایدن» نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری را نپذیرفته و از اقدام حقوقی خبر داده، برخی منابع از زمان پذیرش شکست توسط او خبر می‌دهند.

شبکه «فاکس‌نیوز» بامداد یکشنبه به نقل از یک منبع ارشد در کاخ سفید گزارش داد زمانی که ترامپ مطمئن شود شانسی برای پیروزی ندارد، شکست را می‌پذیرد و به انتقال مسالمت‌آمیز قدرت متعهد می‌شود.

این شبکه همچنین گفت تیم حقوقی ترامپ روز دوشنبه دادخواستی را برای زیر سوال بردن شفافیت روند شمارش آراء، به دادگاه ارائه می‌کند.

ساعاتی پیش بود که رسانه‌های آمریکایی از جمله «سی‌اِن‌اِن»، «فاکس‌نیوز»، «سی‌بی‌اِس‌»، «آسوشیتدپرس» و «نیویورک‌تایمز» با بیان اینکه بایدن توانسته به ۲۹۰ رأی الکترال دست پیدا کند، او را پیروز انتخابات ریاست‌جمهوری ایالات متحده اعلام کردند.

بعد از آن ترامپ با صدور باینیه‌ای ضمن نپذیرفتن پیروزی رقیب دموکرات خود در انتخابات ریاست‌جمهوری، مدعی شد او در هیچ ایالتی پیروز نشده و انتخابات فاصله زیادی با پایان دارد.

در پی این بیانیه طرفداران ترامپ در ایالت‌های جورجیا و آریزونا با سلاح گرم به خیابان آمده و به پیروزی نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا اعتراض می‌کنند.