آفتاب یزد: بعد از پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، ویدئوی طنزی با این مضمون « عکس العمل ایران به پیروزی بایدن» در شبکه‌های اجتماعی وایرال شده است.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

این ویدئو برگرفته از قسمتی از سریال طنز ساختمان پزشکان است که در آن بازیگر دکتر نیما افشار (که در این ویدئو به دولت تعبیر شده) کاملا جدی خطاب به دیگر دوستانش (که در این ویدئو به جامعه تعبیر شده) می‌گوید: «بسه انقدر ندید بدید بازی در نیارید زشته» اما وقتی به اتاق خود می‌رود خوشحالی عجیبی را از خود نشان می‌دهد. در واقع این ویدئو گویای این است که برخی از مسئولان کشورمان از پیروزی جو بایدن بسیار خوشحال هستند. حالا قسمت جالب ماجرا اینجاست که این ویدئوی طنز را اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور بعد از اعلام رسمی پیروزی بایدن در انتخابات آمریکا در صفحه توئیتر خود باز نشر کرده است.البته این ویدئو در توئیتر جهانگیری برای مدت زیادی دوام نیاورد و او بعد ازآنکه متوجه اشتباه خود شد، آن را پاک کرد. از سوی دیگر و به دنبال این اتفاق، معاون ارتباطات دفتر اسحاق جهانگیری در واکنش به حاشیه‌های این ریتوییت گفته است:« متاسفانه اشتباه ادمین بود!»

یک نکته

به هرحال بعد از تایید پیروزی بایدن بر ترامپ قدری موضع‌گیری‌ها در ایران محتاطانه و حتی مبهم بود.از یک سو تهران معتقد است روسای جمهور در آمریکا تفاوتی با هم ندارند و از سوی دیگر هیچ منطق سیاسی نمی‌تواند بپذیرد که بایدن با ترامپ هیچ تفاوتی ندارد.

این موضوع در ایران طی روزهای گذشته محل بحث بوده و حداقل بسیاری از مقامات ایران سعی کرده‌اند در موضع‌گیری‌های رسمی تلاش کنند القاء نمایند فرقی میان این دو نیست. در همین راستا گاف جهانگیری دیروز بسیار پربازتاب شد.

> واکنش کاربران

یکی از کاربران نوشته است:« اسحاق جهانگیری هم به این ویدیو علاقه نشون داده و آن را در توئیترش ریتوییت کرده».کاربر دیگری گفته است:« شاید صبح جمعه بفهمه چیکار کرده».دیگری نوشت:« دستش اشتباهی رفت روش و ریتوییت کردش! ».کاربران دیگر نوشته اند:« باورم نمیشه اکانت اصلی جهانگیری این ویدئوی طنز رو ریتوییت کرده؛ هرچند واقعا طنز دقیقیه»، « جالبه آقای جهانگیری همینو ریتوییت کردن فقط نمیدونم دارن به کی متلک میندازن».