چاپ و بسته بندی مواد گوناگون، از جمله مواد غذایی با سلفون انجام می شود. سلفون ها در انواع گوناگون، در خدمت ماندگاری مواد و حفاظت از آنها در برابر میکروب ها، باکتری ها و اشعه های مضر نور آفتاب هستند. روکش های ساخته شده از پلی پروپیلن مواد حساس و آسیب پذیر را به خوبی محافظت می کنند.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

سلفون،چاپ و بسته بندی

چاپ و بسته بندی مواد غالبا توسط سلفون ها انجام می گیرد.سلفون ها شامل مجموعه روکش هایی باز سازی شده از سلولز هستند که اثر حفاظتی برای نگهداری و محافظت از مواد غذایی و کالاهای خاص و متنوع دارند. سلفون ما را بی واسطه به مفهوم بسته بندی وصل می کند. این روکش های بسته بندی تاثیر انکار ناپذیری در تامین بهداشت و نگهداری مواد غذایی دارند. سلفون ها در انواع روکش های شفاف و بی رنگ و همچنین انواع رنگی با قابلیت چاپ و بسته بندی تولید می شوند. سلفون های نایلونی و زرورق ها برای بیشتر مردم شناخته شده تر می باشند. زرورق توسط ژاک براندر بورگر سوئیسی کشف شده است و نسبتا برای محیط زیست مخرب است. برای بیشتر کارشناسان مقاومت کششی بالا و کش آمدن زیاد سلفون ها، سازگاری زیاد در برابر دستگاه های چاپ و ورقه ای شدن در این دستگاه ها، مقاومت زیاد و نفوذ ناپذیری آنها در برابر مواد شیمیایی، روغن، آب و سازگاری آنها در محیط زیست از اهمیت ویژه برخوردار است.

سلفون، چاپ و بسته بندی

چاپ و بسته بندی مواد غذایی راهکاری برای ماندگاری بیشتر

چاپ و بسته بندی مواد غذایی با سلفون

علاوه بر کاربرد وسیع سلفون در بسته بندی صنعتی مانند سیگار، از این روکش ها در صنایع غذایی به طور نامحدودی استفاده می شود. سلفون های آلومینیومی موسوم به Cellophane Metallized به طور گسترده ای برای بسته بندی مواد خوراکی در جهت ممانعت از ورود نور خورشید و فساد این مواد استفاده می گردند. در حالت مقابل این سلفون ها، از سلفون های صدفی برای حفظ موادی که نیازمند برودت دمایی برای نگهداشت بهداشتی هستند، به طور گسترده ای استفاده می گردد. سلفون های شفاف برای بسته بندی موادی استفاده می شود که مقاومت بیشتری در برابر اثرات زیان بار نور خورشید دارند. حبوبات مثالی از این مواد غذایی هستند. سلفون های نایلونی شفاف متشکل از متریال پلی پروپیلن، علاوه بر بسته بندی مواد غذایی در بخش حفاظتی در محصولاتی مانند مبلمان ها استفاده می شوند. سلفون های مختلف چاپی قابلیت نقش پذیری را توسط دستگاه های مخصوص و در چاپخانه های سلفون دارند. فیلم های سلفون چه به صورت دستی و یا توسط دستگاه های مخصوص به صورت خودکار بر محصولات متنوع می نشیند. این فیلم های با متریال پلی پروپیلنی، دمای ذوب بالاتری نسبت به پلاستیک های عرضه شده در بازار دارند و در برابر اشعه نور آفتاب و ذوب شدن مقاوم می باشند.

سلفون، چاپ و بسته بندی

دستگاه چاپ و بسته بندی سلفون بر روی مقوا و کارتن

ارزش بسته بندی

چرا بسته بندی می کنیم؟ پاسخ به این پرسش کم و بیش واضح است. مواد مختلف برای استفاده در زمان مشخص، نیازمند سلامت بودن و در دسترس ماندن هستند. ماندگاری این مواد که ممکن است در فصل خاصی موجود باشند شرط است. چاپ و بسته بندی مواد، این امکان را فراهم می سازد که یک فرآورده با مشخصات روشن برای مدت های مدیدی ماندگار باشد. این فرآیند خسارات وارده به بخش صنایع غذایی را به طور ملموسی کاهش می دهد. در کنار این امر، نانو تکنولوژی با بهبود خواص مواد، بهینه سازی گسترده ای را ولو با مخالفت هایی شروع کرده است. تغییرات ژنتیکی مواد، هنوز در میان مردم مقبول واقع نشده است و امری غیر اخلاقی قلمداد می شود. جایگاه استفاده از سلفون در میان مردم بالاتر بوده و از این محصولات به طور گسترده استفاده می شود. ارگانیک بودن مواد روز به روز طرفداران بیشتری پیدا می کند و استفاده از مواد تا حد ممکن طبیعی، در فرایند بسته بندی همین مسیر را می پیماید. بسته بندی های زیبا هم جای خود دارند و موجب اشتیاق فراوان خریداران به سمت برند های مشخصی می شود. بسته بندی یک هنر است. هنر بسته بندی و تکنیک های آن ارزش افزوده بسیاری برای تولید کنندگان مختلف به همراه می آورد.

سلفون، چاپ و بسته بندی

چاپ و بسته بندی با سلفون های رنگارنگ

منبع: تامین کننده سلفون های چاپ و بسته بندی ) BOPP – CPP – BOPET (