وزیر امور خارجه ایران گسترش همکاری‌ها، اوضاع افغانستان و وضعیت جهان اسلام از جمله عادی سازی روابط برخی کشورها با رژیم صهیونیستی را از جمله مواردی خواند که با مقامات پاکستانی درباره آن گفت‌وگو خواهد کرد.

اهداف سفر ظریف به پاکستان
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که شامگاه سه‌شنبه ۲۰ آبان ماه در رأس یک هیأت سیاسی و اقتصادی و در پاسخ به دعوت شاه محمود قریشی همتای پاکستانی وارد اسلام آباد پایتخت پاکستان شد، در بدو ورود گفت که گسترش همکاری‌ها در حوزه‌های مختلف، حمایت از روند صلح در افغانستان و روابط اقتصادی در دوران شیوع کرونا از جمله محورهای گفت‌وگوهایش با مقامات پاکستانی است.

وی در این باره اظهار داشت: مسائلی که داریم روابط دوجانبه، همکاری‌های مرزی و همکاری‌های منطقه ای و بین‌المللی است. همچنین با توجه به شرایط در افغانستان، نیاز است که دو کشور ایران و پاکستان به عنوان دو کشور مهم در این زمینه کار کنند.

رئیس دستگاه دیپلماسی همچنین گفت که وضعیت جهان اسلام موضوعی است که هم باعث نگرانی ایران و هم پاکستان است و عادی سازی روابط برخی کشورها با رژیم صهیونیستی موضوعی است که ایران و پاکستان هر دو در مورد آن با حساسیت برخورد کرده‌اند.

ظریف خاطرنشان کرد: در بحث موضوعات جهانی نیز رایزنی‌ها ادامه دارد، ایران و پاکستان همواره از نزدیک با یکدیگر همکاری کرده و در فرصت فعلی نیازمند است این همکاری‌ها مورد بررسی قرار گیرد.

وزیر امور خارجه همچنین در گفت‌وگویی با ایرنا عنوان کرد که وضعیت آتی برجام به رفتار آمریکا بستگی دارد و درباره پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اظهار داشت: شخصیت‌ها مطمئناً مهم هستند، اما آنچه حائز اهمیت است رفتارها و اقدامات است و جمهوری اسلامی منتظر دیدن این اقدامات از جانب دولت جدید آمریکا است.

به گزارش فارس، ظریف قرار است در این سفر دو روزه با «عمران ‌خان» نخست وزیر، «شاه محمود قریشی» وزیر امور خارجه و ژنرال «قمر جاوید باجوا» فرمانده ارتش این کشور دیدار و در نشست اندیشکده مطالعات راهبردی اسلام‌آباد (ISSI) نیز به ایراد سخنرانی بپردازد