با توجه به کاهش امید دونالد ترامپ برای ورود دوباره به کاخ سفید، او در حال رایزنی با مشاورانش برای انجام چندین سرمایه‌گذاری رسانه‌ای است تا در آستانه رقابت احتمالی برای کاخ سفید در ۲۰۲۴ در کانون توجه باقی بماند.

ترامپ به بعد از کاخ سفید می‌اندیشد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به نقل از خبرگزاری رویترز، دستیاران رئیس‌جمهوری آمریکا می‌گویند، انتظار می‌رود دونالد ترامپ در آینده نزدیک به نفع نامزدهای جمهوری‌خواه برای ورود به سنا از ایالت جورجیا کمپین برگزار کند.

رقابت در آن ایالت به دور دوم کشیده شده که رای‌گیری آن پنجم ژانویه برگزار می‌شود و این رقابت تعیین خواهد کرد که آیا سنا تحت کنترل دموکرات‌ها قرار می‌گیرد یا در کنترل جمهوری‌خواهان باقی خواهد ماند.  

براساس گفته‌های چندین مشاور، ترامپ همچنین راه‌اندازی یک شبکه تلویزیونی جدید یا شرکت رسانه‌ اجتماعی را در نظر دارد تا با کسانی که به باور او "خیانت" کرده‌اند، پاسخ داده و مستقیما با آمریکایی‌ها ارتباط برقرار کند.

یک مقام جمهوری‌خواه که در نشست‌ها با مشاوران کمپین ترامپ حضور داشته، گفت: به اعتقاد من همه گزینه‌ها روی میز است؛ از یک رسانه اجتماعی تا یک شرکت رسانه‌ای برای او که بتواند در روزی که او از کاخ سفید می‌رود، نامزد او برای ریاست جمهوری بعدی را اعلام کند.

ترامپ فعلا به شکست مقابل رقیب دموکراتش، جو بایدن که در تاریخ هفتم نوامبر به حداقل ۲۷۰ رای الکترال لازم برای کسب ریاست جمهوری دست یافته و برای آغاز به کارش در تاریخ ۲۰ ژانویه سوگند یاد می‌کند، اذعان نکرده است. ترامپ بدون ارائه مدرکی از تقلب انتخاباتی علیه خودش سخن می‌گوید اما مقام‌های انتخاباتی اصلا وقوع تخلف جدی یا مسائل امنیتی گزارش نکرده‌اند.

مشاوران ترامپ گفته‌اند، به محض اینکه مشخص شود چالش‌های حقوقی علیه نتایج ۲۰۲۰ راهگشا نبوده است، ترامپ برای اعلام برنامه‌هایی رایزنی داشته است، خصوصا اینکه تا پایان امسال اعلام کند برای ریاست جمهوری ظرف چهار سال آینده نامزد می‌شود.

یکی از مشاوران مطلع که از تفکرات او آگاه است، گفت: او احساس می‌کند که هدف خیانت قرار گرفته است و می‌خواهد نامزد شود.

با این حال، یک استراتژیست حزب جمهوری‌خواه می‌گوید، چنین اقدامی تضمین نمی‌کند که راه همواری مقابل ترامپ به منظور کسب نامزدی جمهوری‌خواهان قرار داشته باشد.

انتظار می‌رود لیست بلند بالایی از جمهوری‌خواهان برای نامزدی کاخ سفید در ۲۰۲۴ وجود داشته باشد از جمله شامل مایک پنس معاون رئیس جمهوری فعلی، نیکی هیلی سفیر سابق در سازمان ملل، مایک پامپئو وزیر خارجه کنونی، سناتورها تد کروز و تام کاتن و دو تن از فرمانداران شامل ران دی‌سنتیس از فلوریدا و کریستی نوئم از داکوتای جنوبی.  

این استراتژیست گفت: قرار نیست بقیه رقابت‌ها در این عرصه متوقف شوند. همه به ترامپ احترام می‌گذارند اما آنها فکر می‌کنند که زمان شروع یک فصل جدید است.

بازگشت به کسب و کار

ترامپ در حال بررسی است که آیا یک شبکه تلویزیونی جدید برای رقابت با فاکس نیوز راه‌اندازی کند یا خیر. رئیس‌جمهوری فعلی آمریکا از این شبکه محافظه‌کار ناامید شده است. ترامپ گلایه دارد که برنامه‌های آن فاقد یک چشم‌انداز جهانی حامی ترامپ بوده است.

مشاوران ترامپ می‌گویند که او از دست فاکس نیوز که بایدن را پیروز ایالت آریزونا اعلام کرد، آن هم در شرایطی که شمار زیادی از آراء هنوز نامشخص مانده بود، عصبانی است.

پنج‌شنبه گذشته، موسسه "تحقیقات ادیسون" جو بایدن را به عنوان برنده ایالت آریزونا با ۱۱ رای الکترال مشخص کرد. روز جمعه با مشخص شدن آراء و موفقیت بایدن در جورجیا و موفقیت ترامپ در کارولینای شمالی، آرای الکترال نهایی برای بایدن به ۳۰۶ و ترامپ به ۲۳۲ رسید.

کریستوفر رودی، از دوستان ترامپ که مدیر اجرایی یک شبکه تلویزیونی و وب‌سایت محافظه‌کار موسوم به نیوزمکس است، گفت راه‌اندازی یک شبکه تلویزیونی رقیب یا شبکه جریان‌ساز دشوار خواهد بود.

رودی گفت: اطمینان ندارم اطرافیان او از چالشی که ممکن است به راه بیفتد راضی باشند. با این حال شرکت من برای گفت‌وگو با ترامپ درباره یک برنامه در نیوزمکس آماده است. این رئیس جمهور یک شاخصه فوق‌العاده است. او پایگاه بزرگی از هواداران را در اختیار دارد که شبیه هیچکدام از چهره‌های سیاسی تاریخ آمریکا نیست.  

ترامپ بارها با مشاورانش درباره طرحی برای راه‌اندازی یک شبکه رسانه اجتماعی برای رقابت با توییتر رایزنی کرده است. توییتر براساس سیاست‌هایش، روی پست‌های ترامپ برچسب‌هایی با هشدار درباره محتوای آنها می‌زند.