نماینده مردم ساوجبلاغ در مجلس گفت: برخی در داخل کشور «برجام» را به عنوان راه‌حل گشایش اقتصادی مطرح می‌کردند در حالی که در سیاست آن طرف، برجام مکانیسمی برای کنترل قدرت تسلیحاتی ایران بود.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

علی حدادی با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، گفت: بعضا برخی از سیاسیون به گونه ای از انتخابات آمریکا و تاثیر نتایج آن بر اقتصاد ایران صحبت می کنند که عقل سالم شک می کند که مردم ایران چرا حق رأی در این انتخابات ندارند.

وی بیان کرد: بهترین و جامع ترین نقطه نظر همان است که مقام معظم رهبری فرمودند مبنی بر اینکه سیاست ما درباره آمریکا با رفت و آمد اشخاص تغییر نمی‌کند و تاکید فرمودند که «شما اقتصادتان را تقویت کنید و امید به مذاکره نداشته باشید و فکر نکنید مذاکره مشکل را حل می‌کند».

دوگانگی بایدن یا ترامپ یعنی مذاکره یا مقاومت اشتباه است
نماینده مردم ساوجبلاغ در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: البته همان طور که آمریکایی ها هدفشان مشخص است، اصلاً دوگانگی بایدن یا ترامپ یعنی مذاکره یا مقاومت، دوگانگی اشتباهی است و این‌ها یک سیاستی فراتر از ایران دارند و اقتضای سیاست منطقه‌ای‌شان مهار ایران است و خیلی فرقی نمی‌کند که کدام یک در کاخ سفید باشند.

سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس متذکر شد: بایدن مقاله‌ای  در سی‌ان‌ان منتشر کرده با این عنوان که «برای سخت‌گیری بر ایران راه هوشمندانه‌تری وجود دارد»، این ته سیاست بایدن است. یعنی سخت‌گیری هست اما هوشمندانه‌تر و یا اینکه در جایی گفته است که «به شرط اینکه ایران وارد مذاکراتی گسترده‌تر از برجام شود ممکن است که به برجام برگردم».

حدادی گفت: بایدن سال ۲۰۱۱  در جمع خاخام‌های یهودی سخنرانی داشت که گفت «آماده باشید که آشوب‌های ایران را ببینید» و همچنین بایدن می‌گوید «تا حالا هر کاری توانستیم برای از پا درآوردن ایران کردیم و اگر نشده بیشتر از آن نتوانستیم» و قبل از آن در سخنرانی می‌گوید «قرار نیست که صهیونیست‌ها همه یهودی باشند من یهودی نیستم اما صهیونیست هستم» و بعد هم می‌گوید. آرزویم این است که صهیونیست باشم.»

برجام بزرگ‌نمایی و دشمنی آمریکا کوچک‌نمایی شد

وی اظهار داشت: متاسفانه در داخل کشور عملا برجام برای گشایش اقتصادی کشور انجام نشده بود، در داخل کشور برجام به عنوان راه‌حل گشایش اقتصادی مطرح شده بود در حالی که در سیاست آن طرف، برجام مکانیسمی برای کنترل قدرت تسلیحاتی ایران بود. اگر شما مکانیسمی برای کنترل قدرت یک کشور طراحی کنید تحریم را برمی‌دارید یا تحریم را برای ضمانت اجرای آن نگه می‌دارید؟ و دقیقا این همان چیزی است که در برجام اتفاق افتاد، برجام بزرگ‌نمایی شد و دشمنی آمریکا کوچک‌نمایی شد.

نماینده مردم ساوجبلاغ در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: لذا برای تحلیل مسائل باید یک نگاه کلان داشته باشیم که سیاست آن کشور و تعاملات گزینشی‌اش بر چه اساس است، در هر صورت گفتند پس از روی کار آمدن بایدن اول یک دوره حسن‌نیت نشان می‌دهیم و تحریم‌های سمبلیک را برمی‌داریم مثل اینکه ورود ایرانیان به آمریکا را حل کنند و یا تحریم مقامات را بردارند، خُب این خوب است اما مشکلات ما را حل می‌کند؟ در هر صورت اول حسن نیت است و دوم شرط گذاری برای مذاکره که اگر بخواهند به توافق برگردند ما باید تعهد دهیم به مذاکرات جدید که مذاکرات جدید هم آن موقع داستان خودش را دارد.

آمریکا کشور رو به افولی است

حدادی با اشاره به وجود شکاف های اجتماعی و درگیری‌های فرهنگی در جامعه آمریکا، گفت: رسانه های غربی سعی بر کوچک نمایی و متعادل کردن فضای دوقطبی در جامعه آمریکا دارند. آمریکا کشور رو به افولی است که به دلیل وضعیت اقتصادی نابسامان و کم شدن سرویس هایی که به صورت سنتی به مردم داده شده است، دچار دوقطبی شده است و شخصی مانند ترامپ نیز از  این نابسامانی ها در جهت اهداف خود و دامن زدن به این دوقطبی استفاده می کند.

وی با تاکید بر اینکه امابا تأکید بر اینکه بایدن اوبامای دوم و از او هم بدتر است، تصریح کرد: چون رفتاری که ترامپ داشته بر دموکرات‌ها هم اثر گذاشته و چون فکر می‌کنند هر وقت فشار آوردیم بالاخره یک عده‌ای در دولت هستند که صحبت از مذاکره کنند. بحث من سیگنال‌دهی سیاست خارجی است که اگر می‌خواهید حرفی هم بزنید باید در اتاق فکر باشد نه اینکه در رسانه مطرح کنید، چون طرف مقابل می‌بیند، آیا آمریکایی‌ها در خصوص شکاف‌های داخلی خودشان در برابر ایران می‌گویند که چه برنامه‌ای داریم، وقتی یک مقام سیاسی، علنی حرف مذاکره را مطرح می‌کند خیلی فرق دارد، آنها برداشت‌شان این است که این حرف‌ها دلالت بر شکاف دارد، شما نباید سیگنال شکاف داخلی دهید، اقتضای رفتار درست در سیاست خارجی این است.

بدهی کنونی آمریکا حدود ۶۰ تریلیون دلار است

نماینده مردم ساوجبلاغ در مجلس شورای اسلامی با اشاره به فرهنگ مصرف گرایی در جامعه آمریکایی و نظام سرمایه داری آن، گفت: جنس مطالبات کسانی که در انتخابات آمریکا شرکت کرده اند عمدتا اقتصادی است. مجموع بدهی کنونی دولت و مردم آمریکا چیزی حدود ۶۰ تریلیون دلار است که طبق گفته اقتصاددانان، این رقم از کل ثروتی که در دنیا وجود دارد بیشتر است. پس طبیعی است  در کشوری که در حال افول است، مدیریت نیز سخت می شود و درگیری ها بالا می گیرد و حالا انتقال بخشی از این بدهی بر دوش عاشقان مذاکره با آمریکا، هدف اصلی دولت بعدیشان خواهد بود و بین ترامپ و بایدن هم تفاوتی نیست.

حدادی تاکید کرد: خوشبین بودن برخی از  دولت‌مردان نسبت به آمریکا و اروپا، بارها به ملت ایران آسیب زده است. سریال چهل ساله سیاست تحریم و برداشتن تحریم از سوی دولت های آمریکا و خوش خیالی برخی از دولتمردان ایران طی چهل سال گذشته فرصت های اقتصاد ملی ما را از بین برده است. ما تا زمانی که نگاهمان به داخل کشور و پتانسیل های داخلی نباشد کماکان مشکل خواهیم داشت.

وی گفت: نگاه به خارج و وابستگی به غرب برای کشور گشایشی ایجاد نمی کند بلکه باعث عقب ماندگی و پس رفت نیز خواهد شد. در حالی که با اتکای به نیروهای جوان و پر انرژی و ظرفیت های فراوان سرزمین ایران اسلامی در بخش اقتصادی و فرهنگی و با روحیه جهادی می توانیم اقتصاد و معیشت کشور را بهبود بخشیم.