آرمان ملی: محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهوری که بخشی از جامعه را در سال 88 خس و خاشاک معرفی می‌کرد، مانند همیشه اظهارات قابل تاملی داشته است.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

اظهاراتش به نحوی است که گویی حنایش دیگر در ایران رنگی ندارد و باید بیرون از مرزها به بازار گرمی مشغول شود. در زمانی که محمود احمدی‌نژاد ساکن پاستور بود، رسانه‌های فارسی‌زبان خارجی را متهم به دروغگویی و ضد نقلاب بودن می‌کرد و گارد شدیدی نسبت به این رسانه‌ها داشت، اما حال می‌بینیم که با رسانه‌های خارج کشور گفت‌وگو می‌کند. مردم ایران حافظه قوی دارند و هیچگاه اظهارات روسای جمهور را فراموش نمی‌کنند به‌ویژه رئیس‌جمهوری که گفت‌وگو‌هایش همیشه چالشی و با حواشی زیادی همراه بوده است.

احمدی‌نژاد و رادیو فردا!

احمدی‌نژاد در زمان دولت نهم، دو بار در گفت‌وگوی حضوری بسیار سخت با لری کینگ، با پاسخ‌های بسیار هوشمندانه و سنجیده، رسانه‌های دنیا را مستاصل کرده بود و در حقیقت، از تریبون یک رسانه آمریکایی، ضعف اندیشه استعماری و آمریکایی را فریاد کرده بود. همان احمدی‌نژاد، پس از 12 سال، در گفت‌وگویی کوتاه از منزل یا محل کار خود با یک مجری دست‌چندم رسانه‌های فارسی‌زبان، پاسخ‌های غیرقابل انتظار و خارج از سطح رئیس‌جمهور سابق ایران می‌دهد. رسالت نوشت؛ مجری می‌پــرسد چـرا به بن‌سلمان نامه نوشتی و احمدی‌نژاد پاسخ می‌دهد چون با خشونت در یمن مخالفم و مجری فورا پاسخ می‌آورد که آیا با خشونت در خود ایران هم مخالف هستید و چرا مثلا اتفاقات سال 98 موضع نگرفتید و احمدی‌نژاد از پاسخ می‌ماند! همین‌قدر ساده و ابتدایی! چه شده است که آن رئیس‌جمهوری که دوست و دشمن به ذکاوت و به‌ویژه توانمندی‌های گفتاری و مناظره‌ای می‌شناختند، به احمدی‌نژاد امروز تبدیل‌ شده که بازیچه دست یک مجری رسانه فارسی‌زبان می‌شود؟ احمدی‌نژاد به نظر می‌آید در افکارش هم تغییراتی را لحاظ کرده است و به نحوی با رسانه‌های خارجی گفت‌وگو می‌کند که گویی در نقش یک اپوزیسیون است. در این گفت‌وگو مجری از او درباره صحبت‌های خودش در سال 88 می‌پرسد اما او جوابی می‌دهد که مردم داخل ایران را متحیر می‌کند. سوال مجری رادیو فردا چنین بود: «کسانی که علیه شما تظاهرات کردند و اعتراض کردند را خس و خاشاک خواندید. آیا پشیمانید از این حرفی که زدید؟» و او پاسخ می‌دهد: «نه، این یک تحریفی است که انجام شده و فکر می‌کردم که شما با مطالعات بیشتری در این گفت‌وگو شرکت کنید.» و زمانی که با اصرار مجری مبنی بر اینکه «تحریف نیست آقای احمدی‌نژاد، این را شما گفتید؟» چنین پاسخ خود را تغییر داد: «بله، آن کسانی که شیشه می‌شکستند، آتش می‌زدند اموال مردم را. نه مردمی‌که تظاهرات می‌کردند.»

احمدی‌نژاد و ایندیپندنت فارسی

دوباره بعد از مدت‌ها محمود احمدی‌نژاد با یــکی از رســـانه‌های فارسی‌زبان خارجی به گفت‌وگو پرداخته است. آقای‌احمدی‌نژاد به نظر می‌آید چون در داخل کشور برخی از اظهارات را نمی‌تواند مطرح کند، به سراغ رسانه‌های خارجی می‌رود که مقبول نیستند. گفت‌وگو اخیر احمدی‌نژاد با ایندیپندنت بود که مجری از او سوال کرد آیا این همه‌گیری کرونا را در راستای ناکامی دولت آقای روحانی برای مبارزه با این بیماری می‌دانید؟ اگر نمی‌دانید بفرمایید دلیل اینکه ایران جزو یکی از معدود کشورهای جهان است که نتوانست موج اصلی را مهار بکند، چه هست؟ و رئیس‌جمهور سابق ایران چنین پاسخ داد: کرونا که معلوم است یک ویروس آزمایشگاهی است، ساخته شده و عمدا منتشر شده است با اهداف سیاسی. من معتقد هستم کسانی که دنیا را در صد سال اخیر مدیریت کردند، به این نتیجه رسیده‌اند که سازوکارهایشان دیگر پاسخ نمی‌دهد، باید تغییرات اساسی به‌وجود بیاورند و انتشار کرونا، یکی از اهدافش پوشش دادن تغییرات است. یعنی زمینه را برای تغییرات فراهم کنند. این اظهارات احمدی‌نژاد باعث واکنش حسن روحانی رئیس‌جمهور فعلی کشور هم شد. روحانی 24 آبان گفت: «مردم باید به ستاد ملی کرونا و قرارگاه اعتماد صددرصد داشته باشند. هرچه این اعتماد کم شود به ضرر کشور است. البته کاری به حرف اینهایی که گاهی با داخل و ضد ایرانی‌ها در خارج، گفت‌وگو و انتقادهای نپخته‌ای را مطرح می‌کنند، ندارم اما هر چیزی که اعتماد مردم به ستاد ملی کرونا، قرارگاه مرکزی ستاد و وزارت بهداشت و درمان را کاهش دهد، به ضرر ماست. به محض کاهش اعتماد، دقت مردم برای اجرای مصوبات کم می‌شود. این اصل داستان است که باید مورد توجه قرار گیرد که پروتکل‌ها به‌خوبی اجرائی و عملیاتی شود».