سی بی‌اس نیوز در مطلبی با بیان اینکه آمریکا در آستانه تعطیلات جشن شکرگزاری قرار دارد، از صف‌های طولانی آمریکایی‌ها برای گرفتن غذا در مقابل سازمان‌های خیریه خبر داد.

صف‌های طولانی برای گرفتن غذای رایگان در آمریکا
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به نقل از این شبکه خبری آمریکایی، در آستانه برگزاری جشن شکرگزاری هزاران نفر در اتومبیل‌های خود در دالاس (یکی از شهرهای مهم ایالت تگزاس و نهمین شهر بزرگ آمریکا) صف کشیده بودند تا در آستانه تعطیلات این مراسم که هفته آینده برگزار می‌شود از بانک غذایی شمال تگزاس (NTFB) غذا دریافت کنند. بانک غذای شمال تگزاس به سی بی‌اس نیوز اعلام کرد که این اعانه غذا تاکنون بزرگترین در نوع بوده است.  

 «آنا کوریان» از مدیران ارشد این بانک غذا در ایمیلی به سی بی‌اس نیوز گفت: در این رویداد که نزدیک به ۵ ساعت به طول انجامید، داوطلبان و کارکنان بانک غذا به بیش از ۶هزار خودرو و نزدیک به ۲۵ هزار نفر خدمات رسانی کردند. 

براساس پایگاه خبری این بانک توزیع کننده مواد غذایی، این سازمان از ماه مارس تا سپتامبر (اسفند تا شهریور) ، بیش از ۶۳ میلیون وعده غذایی توزیع کرده است که نسبت به سال گذشته ۴۵ درصد افزایش نشان می‌دهد. براساس آمار ارائه شده از سوی این موسسه خیریه، در این مدت بیش از ۶۰ میلیون پوند (بیش از۲۷ هزار و ۲۱۵ تن) غذا تامین شده که نسبت به سال گذشته در همین مدت افزایش ۷۲ درصدی را نشان می‌دهد. 

گزارشی از موسسه تحقیقات سیاست (IPR) دانشگاه نورث وسترن در ماه ژوئن (خرداد) گزارش داد که با تکیه بر داده‌های بدست آمده، فقدان امنیت غذایی در ایالات متحده در نتیجه همه گیری ویروس کرونا به طور کلی دوبرابر و در خانواده‌های دارای فرزند سه برابر شده است.  

در اوایل پاییز سال جاری یکی از مدیران موسسه تحقیقات سیاست و از نویسندگان این گزارش در مصاحبه‌ای با سی بی‌اس نیوز گفت که اطمینان دارد این الگوی افزایش ناامنی غذایی ادامه خواهد داشت. 

براساس آخرین آمار منتشر شده تاکنون بیش از ۱۱ میلیون و ۵۳۸ هزار آمریکایی به کووید-۱۹ مبتلا شده و از این میان بالغ بر ۲۵۲ هزار و ۶۰۰ نفر جان خود را از دست داده‌اند.