رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفت: آمریکایی‌ها قبل از انجام هر مذاکره‌ای، باید تمامی تحریم‌ها را همان‌طور که قبلا در برجام قول داده‌اند، کامل لغو کنند. در صورتی که آمریکا این کار را بکند، ما به میز مذاکره برمی‌گردیم.

پژمانفر: لغو کامل تمام تحریم‌ها شرط بازگشت ایران به میز مذاکره است
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

حجت‌الاسلام نصراله پژمانفراظهار کرد: تجربیات تاریخی ما این را اثبات می‌کند که در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، تفاوتی ندارد که دموکرات‌ها پیروز شوند یا جمهوری‌خواهان. در هر صورت روسای جمهور آمریکا، هرگز رفتاری با ما نداشته‌اند که تامین‌کننده منافع ما باشد. آنان گاهی دست چدنی خود را رو کرده‌اند و گاهی روی آن را دستکش مخملی کشیده‌اند. 

وی با اشاره به عدم‌ صداقتی که آمریکا همواره در رابطه با ما داشته است، ادامه داد: ما تفاوتی بین دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان نمی‌بینیم، اگرچه سیاست‌های ظاهری آنان ممکن است با یکدیگر متفاوت باشد، اما ما حتما نسبت به این مسئله باید دقت داشته باشیم تا دچار این اشتباه نشویم که فکر کنیم با روی کار آمدن دموکرات‌ها، سیاست‌های خصمانه آمریکا عوض می‌شود. 

نماینده مردم مشهد در مجلس عنوان کرد: ما باید دستمان را به زانوی خود بگیریم و به اقداماتی که می‌توانند برگه برنده‌ای برایمان باشند، توجه کنیم. یعنی ما باید با رویکرد استقلال اقتصادی خودمان و تولید و فعالیت‌های اقتصادی، مشکلات خودمان را حل کنیم. 

پژمانفر با تاکید بر قابل اعتماد نبودن آمریکایی‌ها در امر مذاکره، تصریح کرد: اگر ایالات متحده به شرایط و قوانین ما در انجام مذاکره پایبند باشد، شاید بسیاری از مسائل حل شود. آمریکایی‌ها قبل از انجام هر مذاکره‌ای، باید تمامی تحریم‌ها را همان‌طور که قبلا در برجام قول داده‌اند، کامل لغو کنند. در صورتی که آمریکا این کار را بکند، ما به میز مذاکره برمی‌گردیم.