هجوم ویروس کرونا و ترس ناشی از ابتلا باعث کاهش ارتباطات، رفت و آمدها و مهمتر از آن مراجعه به بیمارستان ها حتی برای بیماری های مهمتر از کرونا و اهدای خون شده است. این مشکل آنقدر گسترده شده که بانک خون بیمارستان ها و هلال احمر رو به اتمام است، و ایران دو روز بیشتر خون ندارد. بنابراین وظیفه انسانی هر شخصی مراجعه به بیمارستان ها صد البته با رعایت پروتکل های بهداشتی است. به ویژه مراکزی مثل هلال احمر و سازمان انتقال خون که به شدت از ورود افراد آلوده به ویروس کرونا به آن‌‌ها جلوگیری می‌شود.

ایران خون ندارد – برای اهدای زندگی همراه مای شوید!
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

خوشبختانه سازمان های مختلف، شرکت ها و برندها برای تشویق مردم و مخاطبان خود به اهدای خون اقدامات قابل تقدیری انجام داده‌اند.

(h2) شجاعت و نوع دوستی مهمترین قدم‌های اهدای زندگی

درست است، که سرعت انتقال ویروس کرونا بسیار زیاد است، اما تحقیقات نشان می‌دهد، با استفاده از ماسک های سه لایه برای 4 ساعت در صورتی که هوا در محیط جریان داشته باشد، احتمال آلودگی به این ویروس نزدیک به صفر است. از طرفی در مراکز مهمی مانند سازمان انتقال خون و هلال احمر کلیه پروتکل های بهداشتی رعایت شده و احتمال ورود افراد آلوده به آن بسیار کم است و هیچکس بدون ماسک اجازه ورود ندارد. پس اگر کمی شجاعت داشته باشیم و با رعایت پروتکل های بهداشتی به این مراکز مراجعه کنیم، یکی از مهمترین قدم های اهدای زندگی را برای نجات جان بیماران نیازمند برداشته‌ایم.

قدم دوم حس نوع دوستی است. به خاطر داشته باشید، خون شما جان انسان ها به ویژه کودکان نیازمند خون را نجات خواهد داد. از طرفی در صورت رخداد حوادث غیر مترقبه نظیر سیل و زلزله، بانک های خون آنقدر امن هستند که گزندی ندیده و برای نجات جان بسیاری از هموطنان و حتی خود شما مورد استفاده قرار گیرند.

987

به خاطر داشته باشید افرادی که به کرونا مبتلا شده و بهبود یافته‌اند پس از 45 روز از زمان مثبت شدن اولیه تست خود می‌توانند برای اهدای خون و پلاسما به این مراکز مراجعه کنند. این افراد نه تنها دیگر ناقل نیستند بلکه به ویروس مبتلا نشده و با اهدای پلاسما می‌توانند جان بسیاری از بیماران کرونایی دیگر را نیز نجات دهند.

(H2) همراه شدن با حرکت های اجتماعی

 ما انسان ها موجوداتی اجتماعی هستیم و وقتی شخصی کاری را خوب یا بد در برابر ما انجام دهد، ما نیز ترغیب به انجام آن کار خواهیم شد. به همین دلیل اشتراک گذاری عکس های اهدای خون یا نشر و اشتراک اطلاعات مربوط به اهدای خون می‌تواند برای دیگران تشویق کننده باشد و حتی به آن‌ها شجاعت لازم برای قدم برداشتن در راه اهدای زندگی را بدهد. برندها نیز در مقابل مخاطبان خود مسئول هستند و باید قدمی در راه انجام این مسئولیت بردارند.

6587

به طور مثال از میان این برندها می‌توان به برند مای مردانه  و اشاره کرد، که هر روز در استوری های خود، از مخاطبان درخواست می‌کند، که برای اهدای خون به بیمارستان‌ها مراجعه کنند و برای قدردانی هدیه ای به رسم یادبود به افرادی که عکسی از لحظه اهدای زندگی به دایرکت پیج اینستاگرام این برند به آدرس @my.formen ارسال کنند، اهدا می‌کند. اقدامات برندهایی مانند مای مردانه، نمود بسیار مهمی در اجتماع خواهد داشت. همچنین انسان به عنوان موجودی اجتماعی معمولا خواستار انجام حرکت های بزرگ به صورت جمعی است و اینکه بداند افراد دیگری در این راه همراه او هستند، او را به اقدام تشویق خواهد کرد.

اقداماتی اینچنینی شایسته تقدیر و همکاری است. اگر شما هم میخواهید که در این عمل انسان دوستانه شرکت کنید، کافی است. با مراجعه به پیج اینستاگرام @my.formen همراه این حرکت شوید.