ایرنا - لشکر وابستگان سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی عصر امروز (پنجشنبه) با حضور جمعی از مسئولان در کرمان آغاز بکار کرد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش ایرنا، فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان روز پنجشنبه در این آیین گفت: خواسته فرمانده شهید حاج قاسم سلیمانی بود که جامعه رزمنده ثارالله کرمان بار دیگر گرد هم آیند و بر این اساس لشکر وابستگان سپهبد شهید قاسم سلیمانی تشکیل شد.

وی بیان کرد: کمک به برقراری امنیت شهری، اشراف اطلاعاتی، ترویج فرهنگ جهاد و شهادت که انتقال این فرهنگ به نسل امروز سپاه و جامعه، کمک به عملی کردن مکتب حاج قاسم، انسجام جبهه انقلاب سلامی، کمک سازمان یافته به حوادث غیرمترقبه، حفظ و جلوگیری از تحریف فرهنگ دفاع مقدس از ماموریت  های این لشکر محسوب می شود.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان اظهار داشت: اولین تیپ  این لشکر در شهر  کرمان، بردسیر زرند، راور و کوهبنان به نام تیپ شهید حاج‌یونس زنگی‌آبادی نامگذاری شده است، نواحی پشتیبان تیپ شهید یونس زنگی‌آبادی نواحی دو گانه شهر کرمان، بردسیر، زرند و راور هستند.

وی ادامه داد: تیپ دوم به نام شهید حاج‌محمدعلی الله‌دادی در شهرستان سیرجان تشکیل شد و محل‌های استقرار این تیپ در شهرستان های سیرجان، بافت، ارزوئیه و رابر است و نواحی پشتیبانی این تیپ سیرجان، بافت و رابر است.

سردار معروفی گفت: تیپ سوم لشکر وابستگان به نام شهید احمد امینی در شهرستان رفسنجان تشکیل شده است و محل استقرار این تیپ در  شهرستان‌های رفسنجان، انار و شهربابک  است و پشتیبان این تیپ نواحی رفسنجان، انار و شهربابک است.

وی افزود: تیپ چهار به نام مالک اشتر  در جنوب استان با محوریت شهرستان جیرفت راه‌اندازی شده است و پشتیبانی این تیپ پنج شهرستان جنوبی از جمله کهنوج، منوجان، رودبار جنوب  هستند.

سردار معروفی تصریح کرد: تیپ پنجم این لشکر نیز به نام شهید حسین مرادی در شرق استان با محوریت شهرستان بم راه‌اندازی شده است و با پشتیبانی بم، نرماشیر، فهرج و ریگان کار خود را از امروز شروع کرده‌اند.