عصر دیروز ساعت از 14 گذشته بود که در بلوار مصطفی خمینی شهر آبسردِ دماوند صدای انفجاری مهیبی به گوش رسید و پس از آن رگبار گلوله‌ها باریدن گرفت. یک خودرو هدف این تیراندازی‌ها بود. خودرویی که حامل محسن فخری زاده از دانشمندان برجسته کشور بود. تیراندازی پس از آن انجام شد که یک خودروی نیسان خود را مقابل خودروی حامل آقای فخری‌زاده منفجر کرد. تصاویر منتشره از محل درگیری نشان می‌دهد، خودروی نیسان به مشتی آهن پاره تبدیل شده است.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

فخری زاده که در این عملیات تروریستی مورد اصابت چهار گلوله قرار گرفته بود با بالگرد به بیمارستان منتقل شد اما متاسفانه تلاش‌های تیم پزشکی نتیجه نداد و این دانشمند بزرگ که برای دشمنان کشور شناخته‌تر شده از ایرانیان بود، به شهادت رسید.

او تنها دانشمندی بود که نتانیاهو در یک برنامه از او نام برده بود و رسانه‌های اسرائیلی اعلام کرده بودند که نقشه ترور وی یک بار سال‌های گذشته شکست خورده بود. روزنامه صهیونیستی جروزالم پست چند سال قبل در گزارشی نوشته بود هویت فخری زاده توسط بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در سال 2003 فاش شده است.

اوایل سال 1397، منابع رژیم صهیونیستی اعلام کرده بودند که سازمان جاسوسی این رژیم «موساد» تلاش کرده یک دانشمند هسته‌ای ایران را ترور کند اما عملیات او موفق نبوده است. در این باره وبگاه «واللا نیوز» گزارش داده بود عوامل موساد پیشتر تلاش کرده‌اند یک دانشمند هسته‌ای ایرانی به نام «محسن فخری‌زاده مهابادی» که مسئول راکتور اتمی تهران است را ترور کنند.

 رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند نتانیاهو تلویحا مشارکت احتمالی این رژیم در ترور محسن فخری زاده دانشمند هسته‌ای ایران را تایید کرد. نتانیاهو گفته است در این هفته کارهایی انجام دادم که نمی‌توانم در مورد آنها سخن بگویم اما منطقه وارد دوران پرتنشی شده است.

گفتنی است از شب گذشته جریان تحریف در سطح بین‌المللی فعال شده و در حال طرح این ادعا هستند که شهید فخری زاده مسئول برنامه تسلیحات هسته‌ای ایران بوده است. ترامپ هم شب گذشته دو توئیت یک خبرنگار رژیم اسرائیل را بازنشر کرد. یوسی ملمن در این توئیت‌ها که به زبان انگلیسی و عبری منتشر شده می‌گوید فخری زاده سال‌ها تحت تعیقب موساد و جزو اهداف آن بوده است.

روابط عمومی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح دیروز در بیانیه‌ای اعلام کرد: «بعدازظهر امروز جمعه عناصر تروریست مسلح خودرو حامل محسن فخری زاده رئیس‌سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع را مورد حمله قرار دادند.

در جریان درگیری تیم حفاظت ایشان با تروریستها آقای محسن فخری زاده به شدت مجروح شد و بیمارستان منتقل گردید.

متاسفانه تلاش تیم پزشکی برای احیاء ایشان موفق نبود و دقایقی قبل این مدیر خدوم و دانشمند پس از سالها تلاش و مجاهدت به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

 وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح اقدام ناجوانمردانه ترور یکی از مدیران متعهد و متخصص خود را به محضر مبارک مقام معظم رهبری و ملت شهید پرور ایران اسلامی تبریک و تسلیت عرض می‌نماید.»

سرلشکر باقری رئیس‌ستاد کل نیروهای مسلح نیز در پیامی درباره این اقدام تروریستی نوشت: «بار دیگر تروریست های کوردل وابسته به استکبار جهانی و رژیم پلید صهیونیستی در اقدامی وحشیانه، یکی از مدیران و خدمتگزاران عرصه علمی،پژوهشی و دفاعی کشور را به شهادت رساندند.

شهید دکتر محسن فخری زاده؛ رئیس‌سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در زمره مدیران ارشد صنعت دفاعی کشور بود که در طول دوران عمر بابرکت خود منشا خدمات فراوانی شده بود و توانسته بود توان دفاعی کشور را به تراز قابل قبولی از بازدارندگی برساند.

ترور این مدیر توانا و شایسته گرچه تلخ و ضربه سنگینی به مجموعه دفاعی کشور بود، اما دشمنان کوردل بدانند راهی را که شهید فخری‌زاده‌ها آغاز کرده‌اند، هرگز متوقف نخواهد شد. گروههای تروریستی و آمران و عاملان این اقدام کور هم بدانند که انتقام سختی در انتظار آنها خواهد بود.

اینجانب ضمن تبریک و تسلیت شهادت این دانشمند صنعت دفاعی به فرمانده معظم کل قوا مد ظله العالی، وزیر محترم دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، همکاران ایشان و خانواده گرانقدر آن شهید؛ اطمینان می دهیم تا تعقیب و مجازات عاملان این ترور شهید محسن فخری‌زاده از پای نخواهیم نشست.»

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان نیز به این ترور اینگونه واکنش نشان داد؛ «تروریست‌ها امروز یک دانشمند برجسته ایرانی را به قتل رساندند. این عمل بزدلانه - با نشانه‌های آشکار از دخالت اسرائیل در آن - جنگ طلبی ناامیدانه‌ عاملان این امر را نشان می‌دهد. ایران از جامعه بین‌المللی - و به ویژه اتحادیه اروپا - می‌خواهد که به استاندارد دوگانه شرم‌آور خود پایان دهند و این عمل تروریستی دولتی را محکوم کنند.»

اقدام رژیم صهیونیستی در ترور دانشمند برجسته کشورمان یک بار دیگر نشان داد که این غده سرطانی تمام تلاش خود را برای توقف پیشرفت‌های علمی ایران بکار بسته و در این راه از هیچ اقدام کثیفی رویگردان نیست. آنچه دیروز در آبسرد رخ داد یکی از صدها اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی است که دهه‌هاست در گوشه و کنار جهان با حمایت و پشتیبانی اطلاعاتی-امنیتی و حتی عملیاتی آمریکا و برخی کشورهای اروپایی انجام می‌شود؛ از سیاستمداران گرفته تا دانشمندان، چهره‌های فرهنگی، نظامی و هرکسی که برای اهداف توسعه‌طلبانه آنان خطری داشته باشند. تنها چیزی که این ماشین ترور را به توقف وادار می‌کند، پاسخ دندان شکن و به‌هنگام است.

صهیونیست‌ها بارها ثابت کرده‌اند که جز زبان زور زبان دیگری را متوجه نمی‌شوند. قانون چشم در برابر چشم، این موجودات پلید و بزدل را سر جای خود می‌نشاند. صهیونیست‌ها منتظر باشند.