تولیت حرم مطهر امام خمینی (ره) با صدور پیامی ضمن تسلیت شهادت مظلومانه دکتر محسن فخری زاده، تاکید کرد: جنایت مکارانه آنان اگرچه شهیدی عزیز را از میان ما برد، اما پاسخی درخور خواهد یافت.

سیدحسن خمینی: ترور شهید فخری‌زاده پاسخی در خور خواهد یافت
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

در پیام حجت الاسلام سید حسن خمینی آمده است: "و مکروا و مکر الله و الله خیر الماکرین" شهادت مظلومانه‌ برادر بزرگوار جناب آقای محسن فخری زاده بار دیگر جنایت عمّال صهیونیسم جهانی را آشکار ساخت.

این حادثه‌ی اسفناک اگرچه از یک سو نشان مکر دشمنان مردم ایران و دسیسه جنایتکاران بین‌المللی است اما در کنار آن ندای بیدار باشی است که همگان را به پاسخ الهی به این دشمنی رهنمون می سازد.

این پیام می افزاید: ایشان به دسیسه نشسته اند و ملت ما را ضعیف و عجول می خواهند، غافل از آنکه اندیشه، عزم و صلابت فرزندان خمینی کبیر(ره) با توکل به خدای بزرگ و توسل به اولیای گرامی اش، تلاش مذبوحانه آنان را به درستی و در کمال قدرت و متانت پاسخ خواهد داد.

اینجانب با تبریک و تسلیت این شهادت به پیشگاه رهبر معظم انقلاب و فرمانده کل قوا، مردم شهید پرور ایران و خانواده محترم ایشان از خدای متعال علو درجات برای این فقید سعید و اعتلای نام مبارک جمهوری اسلامی ایران را مسئلت دارم.

عصر روز جمعه هفتم آذرماه، عناصر تروریستی مسلح، خودرو حامل محسن فخری‌زاده رییس سازمان پژوهش و نوآوری را در آبسرد شهرستان دماوند مورد حمله قرار داده و ایشان را به شهادت رساندند.